Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: «Θέση του ΣΥΔ για το Athens Pride»./ Η θέση του ΣΥΔ στην απάντηση του Athens Pride



Αθήνα, 6 Φεβρουαρίου 2015 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Θέμα: «Η θέση του ΣΥΔ στην απάντηση του Athens Pride».

 


Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (Σ.Υ.Δ.), αναγνωρισμένη συλλογικότητα για την προστασία των δικαιωμάτων της τρανς κοινότητας με την παρούσα ανακοίνωση, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της 28ης Ιανουαρίου 2015 για τη θέση του ΣΥΔ για το Athens Pride (AP), κάνει γνωστή την απάντηση από το AP για λόγους διαφάνειας και παίρνει θέση επ' αυτής.

Συγκεκριμένα στις 3.2.2013, λάβαμε την ακόλουθη απάντηση: 
Αγαπητές φίλες, αγαπητοί φίλοι,

Σε απάντηση του ΔΤ του ΣΥΔ και σε συνέχεια όσων έχουν συμβεί, καθώς και των συναντήσεων που έγιναν με τις οργανώσεις από το Φθινόπωρο, θα προσπαθήσουμε να τοποθετηθούμε με όσο πιο καθαρό λόγο γίνεται. Ελπίζουμε ότι αυτό θα βοηθήσει να ξεπεραστεί η αναστάτωση, η δυσπιστία και ο θυμός. Οι προθέσεις μας είναι ειλικρινείς. Κατανοούμε ότι μέσα στα χρόνια και στην πορεία διοργάνωσης του Athens Pride έχουμε κάνει μεταξύ άλλων, λάθη και παραλείψεις.

Κατανοούμε επίσης ότι δεν είναι καθόλου εύκολο για ένα μη τρανς άτομο να αντιληφθεί τις εκτεταμένες διακρίσεις που υφίσταται η τρανς κοινότητα. Η κατανόηση και η υποστήριξη για τα τρανς άτομα όχι μόνο δεν είναι δεδομένες, αλλά τίθενται υπό αμφισβήτηση διαρκώς. Κάποιες παραλείψεις ή πράξεις μας έχουν λειτουργήσει κακοποιητικά, γιατί μας λείπει η βιωματική γνώση του ειδικού βάρους των καταστάσεων που αντιμετωπίζει η τρανς κοινότητα. Όπως αναφέρετε, και συμφωνούμε με αυτό, «η τρανς κοινότητα στερείται περισσότερο απ' όλες των στοιχειωδών δικαιωμάτων της και αντιμετωπίζει στον μέγιστο βαθμό τις διακρίσεις και τους αποκλεισμούς». Κατανοούμε ότι για πολλά τρανς άτομα αυτό απειλεί την ίδια τους την επιβίωση. Δεν θα μπορούσαμε ποτέ να αμφισβητήσουμε την καταγγελία κακοποίησης που κάνει κάποιο άτομο, ειδικά πολύ περισσότερο μία κοινότητα.

Αφήνουμε στην άκρη οποιαδήποτε επιχειρηματολογία που ίσως μπορεί να «εξηγήσει την θέση ή την στάση μας», γιατί αυτή τη στιγμή δεν είναι το ζητούμενό μας. Το ζητούμενο είναι και για εμάς η καταπολέμηση των διακρίσεων. Λυπούμαστε πολύ για την κακοποίηση που βίωσε η τρανς κοινότητα. Δεν έγινε εσκεμμένα, και σίγουρα δεν έγινε συνειδητά και οργανωμένα, αλλά σε εσάς είχε τα αποτελέσματα που αναφέρετε και νιώσατε. Αναγνωρίζουμε κατηγορηματικά ότι η συμμετοχή του ΣΥΔ και τη QueerTrans είναι αγωνιστική και σημαντική για όλη την κοινότητα και ελπίζουμε ότι η παραδοχή των όποιων λαθών έχουν γίνει θα λειτουργήσει θετικά για τους στόχους του LGBTQI κινήματος.

Με αυτό το πνεύμα ζητάμε να συσφίξουμε τη συνεργασία μας με πρακτικές προτάσεις, ώστε να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο ασφαλές, στο οποίο θα επικρατεί ο σεβασμός. Αν μάλιστα λάβουμε υπ? όψιν και τις παρούσες θετικότατες κοινωνικοπολιτικές συνθήκες η ανάγκη να είμαστε "μαζί" είναι πιο επιτακτική από ποτέ.

Σε απάντηση λοιπόν των σημείων που αναφέρθηκαν στο ΔΤ του ΣΥΔ και σε συνέχεια όσων είπαμε και δεσμευτήκαμε στην συνάντησή μας το Athens Pride:

1. Δεσμεύεται να συνδιοργανώσει και να συμμετέχει (εθελοντές και επιτροπή) σε ημερίδα ενημέρωσης που να αφορά στην τρανσφοβία και ομοφοβία και σε κάθε άλλη πρόταση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης γύρω από τις διακρίσεις με βάση την ταυτότητα φύλου.

2. Θα αναρτήσει στην ιστοσελίδα του τους τρόπους με τους οποίους λειτουργεί εσωτερικά ώστε να είναι ξεκάθαρο σε όσες και όσους επιθυμούν να συμμετέχουν σε οποιοδήποτε επίπεδο.

3. Θα συνεχίσει την προσπάθεια να γίνει στοχευμένη καμπάνια για τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα τρανς άτομα. Γνωρίζει ότι οι απαιτήσεις για συμμετοχή στην εθελοντική δομή του Athens Pride ή και στην οργανωτική επιτροπή, είναι μεγάλες, ειδικά για την τρανς κοινότητα που πολλές φορές αντιμετωπίζει άμεσα ζητήματα επιβίωσης. Παρ? όλα αυτά, καλεί όσα άτομα έχουν τις διαθεσιμότητες να συμμετέχουν, ώστε να υπάρξει τριβή στο ίδιο το σώμα των εθελοντών και εθελοντριών μας, με την ελπίδα μέσα από τις διαδικασίες αυτές να προκύψει άμεσα τρανς άτομο στην οργανωτική επιτροπή.

4. Σε διεκδικήσεις που αφορούν σε συγκεκριμένα μέρη της κοινότητάς μας πριν προβεί σε επίσημη επικοινωνία να επικοινωνεί με τις ομάδες που έχουν άμεση σχέση με το θέμα και να έχει τη συμβουλή τους. Προτείνει συγκεκριμένα να γίνονται συναντήσεις στην αρχή της προετοιμασίας αλλά και λίγο πριν το Athens Pride, ώστε να μπορούμε να έχουμε τη σύμφωνη γνώμη των οργανώσεων για ζητήματα πολιτικής που τις αφορούν, πράγμα που είναι και το πιο σημαντικό.

5. Καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς να συνεχίσει να επικοινωνεί με τις ομάδες με στόχο τη μέγιστη συμμέτοχη από τις ομάδες την ημέρα του Athens Pride αλλά και προφεστιβαλικά. Αυτό μπορεί να γίνεται με ξεχωριστές ή συνολικές συναντήσεις και αυτόνομες δράσεις των ομάδων ενταγμένες στο ίδιο το Athens Pride.

6. Θέτει σε διάλογο για ολόκληρη την κοινότητα τα εξής θέματα που άπτονται των ερωτημάτων του ΣΥΔ και αφορούν όλες τις οργανώσεις:

Α. Τρόποι καταπολέμησης τρανσφοβικού και ομοφοβικού λόγου εντός της κοινότητας.

Β. Αποσαφήνιση θέσης για τις χορηγίες από τις ομάδες και οργανώσεις. Αποδοχή ή όχι αυτών των κοινών θέσεων. (Πχ θα υπάρχει κοινή στάση των οργανώσεων απέναντι στο ΚΕΕΛΠΝΟ; Απαίτηση από την ηγεσία του ΚΕΕΛΠΝΟ απάντησης, ειδικά εν' όψει της κατάργησης της Υγ. Διάταξης; κτλ).

Θα θέλαμε και πάλι να καταστήσουμε την διοργάνωσή μας ένα μέρος όπου όλα ανεξάρτητα τα μέλη της κοινότητας θα νιώθουν πάνω απ' όλα ασφάλεια και ότι ανήκουν σε αυτό ανεξάρτητα από τις όποιες άλλες διαφορές μας.

Με τιμή,
Φεστιβάλ Υπερηφάνειας Αθήνας - Athens Pride Α.Μ.Κ.Ε.
Οργανωτική Επιτροπή 2015


Μετά την απάντηση του AP τέθηκε υπόψη σε συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΥΔ όπου συζητήθηκε αναλυτικά. Η θέση του ΣΥΔ επ' αυτής είναι η ακόλουθη: 

  • Για λόγους διαφάνειας το ΣΥΔ δημοσιοποιεί την απάντηση που έλαβε από το AP, καθώς η θέση που λάβαμε ήταν δημόσια, συνεπώς θεωρούμε ότι πρέπει να καταστεί δημόσια και η απάντηση.

  • Επί της απαντήσεως: θεωρούμε ότι εντός της κοινότητας ο τρανσφοβικός λόγος δεν είναι «λάθος» ή «παράλειψη» όπως αναφέρεται αλλά πρέπει να αναγνωρίζεται ως τρανσφοβικός και ως εκ τούτου να καταδικάζεται, κάτι που δε συμβαίνει στην απάντηση αυτή. Η υπερηφάνεια δεν κτίζεται με τρανσφοβικό λόγο. Επίσης, δεν κτίζεται με «κατανόηση» (όπως αναφέρεται), αλλά με υποστήριξη και συμπαράταξη εντός και εκτός κοινότητας.
  • Δεν απαντά επί της ουσίας στα θέματα που θίχτηκαν στην ανακοίνωσή μας της 28ης Ιανουαρίου 2015, ιδίως δε στο σκέλος της συμμετοχής τρανς ανθρώπων στην Οργανωτική Επιτροπή του AP. Θεωρούμε ότι είναι καίριο σημείο η συμμετοχή εκπροσώπων της τρανς κοινότητας στην Οργανωτική Επιτροπή ως διασφάλιση ότι ο λόγος που θα διατυπώνεται δεν θα είναι κακοποιητικός, αλλά συμπεριληπτικός προς τους τρανς ανθρώπους και ενδυνάμωσης όλης της κοινότητας και των τρανς ανθρώπων. Θεωρούμε, ακόμη, ότι στην τρανς κοινότητα υπάρχουν έμπειρες ακτιβίστριες και ακτιβιστές που έχουν συμμετάσχει σε ιδιαίτερα επιτυχημένες και υψηλών απαιτήσεων διοργανώσεις που έχει κάνει η κοινότητά μας πάντα εθελοντικά και ότι η πρόσκληση για «τριβή ως εθελόντριες-ές», υποτιμά και προσβάλει τους τρανς ανθρώπους που έχουν αποδείξει στην πράξη ότι έχουν και τις δυνατότητες και τα εχέγγυα να φέρνουν σε πέρας υψηλών απαιτήσεων διοργανώσεις και τούτο είναι παντελώς άσχετο με το αν τα τρανς άτομα «αντιμετωπίζουν ζητήματα άμεσης επιβίωσης», όπως αναφέρεται στην απάντηση του AP. Η επί της ουσίας, άρνηση συμμετοχής στη διοργάνωση με προσκόμματα έχει χαρακτηριστικά τρανσφοβίας.
  • Θεωρούμε, επίσης, ότι η διατύπωση πρόθεσης συνδιοργάνωσης ή και συμμετοχής σε «ημερίδα ενημέρωσης» όταν δεν συνοδεύεται από ουσιαστικές απαντήσεις στα θέματα που θίξαμε στην ανακοίνωσή μας, ομοιάζει με διακήρυξη προθέσεων υποψήφιων πολιτευτών πολιτικάντικου τύπου που δε βρίσκουν ούτε αντίκρισμα ούτε πραγματικό παραλήπτη.
  • Ως εκ τούτου παραμένει η θέση μας μη συμμετοχής στο Athens Pride, καθώς και σε άλλες διοργανώσεις που συμμετέχει το AP.
Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών, εργάζεται με συνέπεια και περηφάνια για τα δίκαια της τρανς κοινότητας καθώς και την ορατότητα και τον χώρο που της ανήκει όλες τις μέρες του χρόνου, δραστηριοποιείται σε όλα τα επίπεδα και πεδία διεκδίκησης, και οι τρανς άνθρωποι διεκδικούν πάντα την πλήρη και ισότιμη συμμετοχή τους, τόσο εντός της lgbtqi κοινότητας, κυρίως δε, στην κοινωνία. 

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΙΕΜΦΥΛΙΚΏΝ (Σ.Υ.Δ.)
Συγγρού 29, Αθήνα, Τ.Κ. 11743

Επικοινωνία:transgender.support.association@gmail.com 

* μέλος της Transgender Europe (TGEU)

http://www.tgeu.org 




 Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2015
Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών
(Αρ. Αποφ. Πρωτ. 7646/2010 – Αρ. Μητρ. Περιφ. Αττ. 19388).
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Θέμα: «Θέση του ΣΥΔ για το Athens Pride».
Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (Σ.Υ.Δ.), αναγνωρισμένη συλλογικότητα για την προστασία των δικαιωμάτων της τρανς κοινότητας με την παρούσα ανακοίνωση, βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να κάνει γνωστές τις θέσεις που αποφασίστηκαν συλλογικά από τη Γενική Συνέλευσή μας σε σχέση με το Athens Pride.
Το ΣΥΔ, είχε εκφράσει δημόσια τις ανησυχίες του σχετικά με τον τρόπο διοργάνωσης και διεξαγωγής του Φεστιβάλ Υπερηφάνειας – Athens Pride, σε ανακοίνωσή του από τον Ιούνιο του 2012 (μπορείτε να δείτε εδώ:https://transgendersupportassociation.wordpress.com/2012/06/16/athens-pride-2012/). Μάλιστα είχαμε αποστείλει από τότε επιστολή προς την οργανωτική επιτροπή του Athens Pride, με κοινοποίηση προς όλες τις LGBT οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, στην οποία δεν πήραμε ποτέ απάντηση, ή μάλλον η απάντηση που πήραμε ήταν ότι «διαβουλευόμαστε» και νεότερον ουδέν.
Οι ανησυχίες μας, δυστυχώς επαληθεύτηκαν όταν μετά το Athens Pride του 2014 μέλη της οργανωτικής επιτροπής του Athens Pride εξέφρασαν δημόσια κακοποιητικές τρανσφοβικές θέσεις, είτε μέσω αρθρογραφίας, είτε σε κοινωνικά μέσα δικτύωσης, είτε στη λίστα επικοινωνίας των LGBT οργανώσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την αρχή της διοργάνωσης του Athens Pride, ποτέ δε συμμετείχε κάποιο τρανς άτομο στη διοργάνωση.
Mετά τον Ιούνιο του 2014, εκφράσαμε εκ νέου τις έντονες διαφωνίες μας και τις θέσαμε στον εσωτερικό διάλογο των LGBT οργανώσεων, επιθυμώντας το θέμα να λυθεί με αυτόν τον τρόπο, και όχι με δημόσια αντιπαράθεση. Καταθέσαμε συγκεκριμένες προτάσεις προς όλες τις LGBT οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, σε τέσσερις –κυρίως– άξονες: α) θέματα διαφάνειας, β) τρανσφοβικού λόγου, γ) αντιπροσώπευση της τρανς κοινότητας στην οργανωτική επιτροπή, δ) διεκδικητικότητας, με τη προσδοκία να γίνει ένας εποικοδομητικός παραγωγικός διάλογος εντός κοινότητας. Η οργανωτική επιτροπή του Athens Pride, απέφυγε να συμμετάσχει στον διάλογο που ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2014, ενώ τον Οκτώβριο του 2014 όταν έγινε συνάντηση των LGBT οργανώσεων με αντικείμενο αυτό το θέμα, δεν αναζητήθηκαν ευθύνες για τρανσφοβικές θέσεις μελών της οργανωτικής επιτροπής, ούτε δόθηκε ουσιαστική απάντηση στη μη συμπερίληψη των τρανς τόσο στην οργανωτική επιτροπή όσο και στον εκφραζόμενο δημόσιο λόγο από το Athens Pride.
Μετά όλων αυτών τέθηκε το ζήτημα αρχικά στο Διοικητικό Συμβούλιο και εν συνεχεία στη Γενική Συνέλευση του ΣΥΔ, όπου αποφασίστηκε:
«Λόγω κρουσμάτων τρανσφοβικού λόγου που έχουν παρατηρηθεί από το Athens Pride και για τα οποία δεν έχουν υπάρξει ικανοποιητικές απαντήσεις αλλά και μη συμπερίληψης των τρανς στη διοργάνωση, αλλά και έλλειψης διαφάνειας, το ΣΥΔ έως ότου να ολοκληρωθεί ένας διάλογος, που δεν θα μπορούσε παρά να καταλήξει στη συμπεριληπτική συμμετοχή των τρανς στη διαδικασία διοργάνωσης του Athens Pride, δε θα συμμετάσχει τόσο στο ίδιο τοAthens Pride, όσο και σε δημόσιες εκδηλώσεις του AP, ενώ έως ότου ξεκαθαρίσει το θέμα δε θα προσκαλούνται εκπρόσωποι του AP στις εκδηλώσεις του ΣΥΔ. Ως οργάνωση το ΣΥΔ, αναζητά πάντα τις κατά το δυνατόν ευρύτερες συνεργασίες, όμως πάντα στο πλαίσιο της ειλικρίνειας, της ισοτιμίας και εντός πλαισίου των σκοπών του που είναι η καταπολέμηση των διακρίσεων και της τρανσφοβίας. Προς το παρόν τα παραπάνω κρίνουμε ότι δεν ικανοποιούνται σε σχέση με το Athens Pride».
Παράλληλα θεωρούμε ότι ο κόσμος θα πρέπει να γνωρίζει ότι η συμμετοχή των LGBT οργανώσεων και συνεπώς και του ΣΥΔ περιορίζεται μόνο στη συμμετοχή τους με «περίπτερο», ενώ δεν υπάρχει καμία συμμετοχή τους ως προς τη διοργάνωση που γίνεται από μία κλειστή υποομάδα της ΑΜΚΕ Athens Pride, καθώς επίσης με τον τρόπο που πραγματοποιείται (απουσία τρανς έκφρασης και συμμετοχής) θεωρούμε ότι περιορίζεται στην πράξη να είναι LGB.
Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ), ούτε μπορεί ούτε επιθυμεί να αναμιγνύεται σε εσωτερικά θέματα άλλων οργανώσεων, όμως θεωρεί ότι η διοργάνωση του Athens Pride, ως κεντρική δημόσια έκφραση της LGBT κοινότητας, δεν αφορά μία κλειστή ομάδα αλλά όλη την κοινότητα και τις οργανώσεις της, από την οποία δεν μπορεί να απουσιάζει η διαφάνεια, δεν μπορούν να απουσιάζουν οι τρανς άνθρωποι ούτε από τη λήψη αποφάσεων ούτε από τη δημόσια έκφραση λόγου, ενώ δεν έχει θέση ο τρανσφοβικός λόγος.
.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΙΕΜΦΥΛΙΚΩΝ (Σ.Υ.Δ.)
ΣΥΓΓΡΟΥ 29, 1ος ΟΡΟΦΟΣ, ΑΘΗΝΑ, ΤΚ 11743


     Εν όψει του Athens Pride 2015, η Colour Youth - Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας, με το παρόν Δελτίο Τύπου επιθυμεί να γνωστοποιήσει τις θέσεις της σε σχέση με την παρουσία της στο φεστιβάλ, όπως αυτές διαμορφώθηκαν στην Γενική Συνέλευση του Δεκεμβρίου 2014, καθώς και τις προτάσεις της, όπως συζητήθηκαν σε πρόσφατη συνάντηση με την οργανωτική επιτροπή του Athens Pride.
     Συγκεκριμένα:
1)      Αναγνωρίζοντας την ημέρα του Pride ως μια μέρα ορατότητας για ολόκληρη την LGBTQ κοινότητα, θεωρούμε απαραίτητο να γίνουν, από την πλευρά της οργανωτικής επιτροπής, βήματα ουσιαστικής συνδιαμόρφωσης, με τη συμμετοχή των LGBTQ οργανώσεων, της εικόνας και του επικοινωνιακού υλικού του φεστιβάλ, όπως ενδεικτικά συμμετοχή των LGBTQ οργανώσεων:
  • Στη διαδικασία επιλογής θεματικής ή/και συνθήματος.
  • Στην επιλογή αφίσας.
  • Στην σύνταξη δελτίου/ων τύπου που αφορούν σε διεκδικήσεις και ζητήματα της LGBTQ κοινότητας.
2)      Ως μια οργάνωση στην οποία δραστηριοποιούνται ενεργά και τρανς άτομα, και γνωρίζοντας τις διακρίσεις και τους αποκλεισμούς που συχνά τα άτομα αυτά δέχονται σε διάφορες εκφάνσεις της ζωής τους, θεωρούμε ύψιστης σημασίας την ανάδειξη των ζητημάτων σχετικών με την ταυτότητα φύλου την ημέρα του Pride. Συνεπώς θεωρούμε απαραίτητη την παρουσία μίας τουλάχιστον αμιγώς τρανς συλλογικότητας στο φεστιβάλ. Ακόμα, αναγνωρίζοντας την βαρύτητα που έχει η δημόσια εκφορά κακοποιητικού, ιδίως τρανσφοβικού λόγου, θεωρούμε ως ελάχιστο δείγμα καλής πρόθεσης μια δημόσια συγγνώμη εκ μέρους της οργανωτικής επιτροπής του Athens Pride, προς τα άτομα της τρανς* κοινότητας.

3)      Λαμβάνοντας υπόψην τα παραπάνω, και τουλάχιστον για όσο εκκρεμεί νομική διαμάχη του ΚΕΕΛΠΝΟ με LGBTQ οργανώσεις και άτομα, τασσόμαστε κατά της οποιασδήποτε παρουσίας του στο φεστιβάλ.

     Η μη ικανοποίηση των προαναφερθέντων δύναται να αποτελέσει αιτία μη παρουσίας μας στο φεστιβάλ του 2015. Σε αναμονή των εξελίξεων, η τελική απόφαση για την παρουσία μας στο Athens Pride 2015 , θα ληφθεί από την Τακτική Γενική Συνέλευση του Μαΐου 2015.
     Σε κάθε περίπτωση, η Colour Youth - Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας, προτίθεται να συνεισφέρει στην εκπαίδευση των εθελοντών και της οργανωτικής επιτροπής του Athens Pride σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου, ομοφοβίας και τρανσφοβίας. Έχοντας κατά νου πως, ιδίως υπό τις παρούσες πολιτικές συγκυρίες,  η ημέρα του Pride οφείλει να είναι πάνω από όλα μια ημέρα διεκδίκησης, προσδοκούμε στην ανάληψη ευθυνών και στον εποικοδομητικό διάλογο εντός της κοινότητας.Η Διαχειριστική Ομάδα


Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015

Σύντροφοι, είμαστε το 50% (και ίσως παραπάνω)

Po150128_097
 Η 'Αντζελα Δημητρακάκη για τις γυναίκες και την αριστερά στην εξουσία.
Το θέμα: Δεν υπάρχουν γυναίκες στην αριστερή κυβέρνηση. Ή, με ελλειψοειδή οπτική, υπάρχουν ελάχιστες. Το ερώτημα: γιατί;
Αφού έπεσα να κοιμηθώ δυο βράδια όπου για πρώτη φορά στη ζωή μου χαμογελούσα για θετικές αλλαγές στον δημόσιο βίο (ανήκουστο να πέφτουμε για ύπνο χαμογελώντας με την σκέψη στο εκεί έξω), χθες βράδυ άρχισα να λαμβάνω τα πρώτα μηνύματα (σημειώνω: απόΙσπανία, και από ετεροφυλόφυλους αριστερούς άντρες) που συνοψίζονται στο «τι νομίζεις για τη νέα ελληνική κυβέρνηση που δεν έχει γυναίκες;» Και έπιασα τον εαυτό μου να απαντάει με «ναι μεν, αλλά…», τα οποία έπειθαν εμένα λιγότερο απ΄όλους, εδικά βλέποντας τις αναμνηστικές φωτογραφίες των χαμογελαστών κυβερνώντων αντρών της πρώτης ημέρας και τις φωτογραφίες των χαμογελαστών γυναικών ψηφοφόρων της προηγούμενης νύχτας. Και ακολούθησαν τα «γυναικεία» περιοδικά με συστάσεις στην «νέα πρώτη κυρία» για το πώς να ντύνεται αναλύοντας παράλληλα τις ενδυματολογικές επιλογές της κ.Κωνσταντοπούλου, διότι αυτό είναι το επίπεδο στο οποίο πρέπει να μειωθεί η γυναίκα στον δημόσιο χώρο. Η συζήτηση μόλις ξεκινάει στα social media όπου μέχρι στιγμής υπάρχει η εξής διάθεση: ας μην γκρινιάζουμε, τόσα άλλα αλλάζουν. Η οποία μεταφράζεται σε: κάποιου του χαρίσανε ένα γάιδαρο κι αυτός τον κοιτάει στα δόντια. Όμως δεν μας χάρισε κανείς κανένα γάιδαρο. Ένα 36%+ ψήφισε μια αριστερή κυβέρνηση, γνωρίζοντας πολύ καλά τα ρίσκα (από αριστερή πλευρά δείτε τα εδώ) αλλά διεκδικώντας ελπίδα όχι μόνο ως προς τις οικονομικές πολιτικές αλλά και ως προς τις κοινωνικές αλλαγές – εξάλλου είναι αλληλένδετες. 
 Και οι αλλαγές δεν δύναται να εξαντληθούν στο συμβολικό επίπεδο. Δεν αρκεί να παρουσιάζονται τρεις εργαζόμενες και τρεις εργαζόμενοι στο (εξαιρετικό) σποτ τηςΝεολαίας ΣΥΡΙΖΑ «Vincerò!».


 Όσο για το πραγματικό επίπεδο, δεν αρκεί η επαναπρόσληψη των απολυμένων καθαριστριών ενός υπουργείου – που φυσικά είναι «καθαρίστριες» και όχι «καθαριστές». Όταν η Aριστερά έχει διεκδικήσει αυτό που λέγεται εξουσία, εγείρονται ερωτήματα για το αν οι γυναίκες εργαζόμενες σε ένα υπουργείο θα είναι μόνο, ή σε συντριπτικά νούμερα, καθαρίστριες ή μερικές σκάλες παραπάνω χωρίς να ανέρχονται σε σεβαστά ποσοστά στην κορυφή της γνωστής πυραμίδας.  
 Συνεπώς: Ναι, ζούμε ιστορικές στιγμές. Ναι, είμαστε συγκινημένες. Αλλά, όχι, προς το παρόν δεν μετέχουμε ισότιμα. Προς το παρόν, ψηφίζουμε, στηρίζουμε και παρακολουθούμε. Κατανοούμε και ανεχόμαστε τακτικές πραγματισμού που φέρνουν τους υπερ-συντηρητικούς ΑΝΕΛ στην εξουσία (βλ. Λώρη Κέζα), που ανοίγουν πόρτες προς το καθεστώς που έστειλε τις PUSSY RIOT στις γκούλαγκ του Πούτιν μαζί με πολλές και πολλούς (βλ. τη διαμάχη Ζίζεκ-Τολοκονίκοβα στο Comradely GreetingsVerso 2014). Ωστόσο, ο αποκλεισμός γυναικών από μία κυβέρνηση Aριστεράς δεν συνιστά καμία τακτική πραγματισμού. Εάν συνιστά, θέλω να την πληροφορηθώ. Θέλω να κατανοήσω τι επέβαλε τα νέα πρόσωπα να είναι άντρες και εάν η απάντηση θα είναι «δυστυχώς, δεν υπήρχαν γυναίκες με τα αντίστοιχα προσόντα, εμπειρία κ.ο.κ» Εάν συμβαίνει αυτό, η κατάσταση της χώρας είναι πράγματι τραγική. Και η κατάσταση της Aριστεράς προβληματική. Ελπίζω ότι δεν συμβαίνει αυτό που έγραψε μία φίλη στο Facebook «δυστυχώς, ίσως να μην τους περνάει καν απ΄το μυαλό ότι είναι μόνο άντρες». 
DSC_8528
 Ετοιμάζομαι να δεχτώ το αντι-επιχείρημα «μα δεν έχει σημασία, υπάρχουν και αριστεροί άντρες που έχουν φεμινιστικές θέσεις και είναι αυτοί στην κυβέρνηση, μπορούν να εκπροσωπήσουν τα δικαιώματα των γυναικών». Σε αυτούς προτείνω την μελέτη του Terry Eagleton για το πώς λειτουργεί η ιδεολογία – αυτή που ορίστηκε από Μαρξ, Γκράμσι,Αλτουσέρ και που συνεχίζουμε να εξετάζουμε και σήμερα. Ο Eagleton υποστηρίζει: υπάρχει λόγος που ηγούνται γυναίκες των φεμινιστικών αγώνων, φοιτητές των φοιτητικών, κλπ. Πράγματι, όταν υφίστασαι την διάκριση έχεις πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να επαναξετάσεις το αξιακό σου σύστημα, εδικά αυτό που θεωρείς αυτονόητο και «φυσικό». Γι’ αυτό είναι πάγια διεκδίκηση της φεμινιστικής αριστεράς να ανέρχονται γυναίκες στην εξουσία. 
 Θεωρώ ότι όλοι γνωρίζουμε ότι γυναίκες στην εξουσία δεν σημαίνει κάτι από μόνο του. Όλες γνωρίζουμε τις ΘάτσερΜέρκελΛαγκάρντ και Λεπέν. Κάποιες έχουμε διαβάσει και το «Womanliness as Masquerade» της Joan Riviere που ήδη το 1929 εξετάζει ψυχαναλυτικά το σύνδρομο γυναικών που παίζουν το παιχνίδι της ανδροκρατικής εξουσίας ώστε να λάβουν μερίδιο και, κυρίως, αντρικό έπαινο. Αλλά εδώ μιλάμε για εξουσία και Aριστερά, για Aριστερά στην εξουσία. Εδώ και κάποια χρόνια, αρχής της οικονομικής κρίσης, υπάρχει ένα νέο φεμινιστικό κύμα και κίνημα στην ευρωπαϊκή αριστερά. Ως ένα παράδειγμα που κάτεχω από πρώτο χέρι, στα ετήσια συνέδρια που οργανώνει η δι-επιστημονική επιθεώρηση historical materialism στο Λονδίνο έχουμε μία επιτροπή που οργανώνει το τμήμα της φεμινιστικής μαρξιστικής παρέμβασης: οι αίθουσες που γίνονται οι σχετικές ανακοινώσεις είναι κατάμεστες κάθε χρονιά γιατί έχει γίνει κατανοητό ότι η ανασύσταση και σύνθεση της εργατικής τάξης σε διεθνές επίπεδο (φυσικά και στο κάθε εθνικό επίπεδο) την εποχή της παγκοσμιοποίησης βασίζεται στην θέση των γυναικών καθώς και του περίφημου «εκθηλυσμού» ή «θηλυκοποίησης» της εργασίας [feminization of labour]. Δηλαδή, της απαξίωσης της εργασίας, της αποδοχής της επισφάλειας, των χαμηλών αμοιβών, του «εθελοντισμού» για να μάθει κανείς τη δουλειά με το αζημίωτο στην εταιρία ή στο μουσείο κλπ κλπ. Αυτό σημαίνει ότι πλέον πολλοί έχουν βρεθεί εργασιακά (και όχι μόνο) στη θέση της γυναίκας. Από αυτή την οπτική, δεν είμαστε μόνο το 50%. Όταν λοιπόν στην Ευρώπη υφίσταται πλέον μια νέα ευρωπαϊκή αριστερά τουλάχιστον σε επίπεδο πανεπιστημιακής έρευνας και ακτιβισμού, η πρώτη-των-καιρών-μας αριστερή κυβέρνηση στην Ευρώπη δεν πρέπει να λειτουργήσει ως ένα αντι-σκοταδιστικό παράδειγμα; 
 Διαβάζω αυτή την περίοδο την μελέτη της Sheila RowbothamWomen, Resistance and Revolution [Γυναίκες, Αντίσταση και Επανάσταση], με πρώτη ημερομηνία έκδοσης το 1973. Το βιβλίο της (υπάρχουν και άλλα) εξετάζει την συμμετοχή και το ρόλο των γυναικών στα επαναστατικά κινήματα από την γαλλική επανάσταση και εξής. Ακόμη και σε περιπτώσεις όπου διάφορα εμπόδια καταλύονται όταν δίνεται ο αγώνας, όταν έρθει η στιγμή ανάληψης εξουσίας προκύπτει το γνωστό μοντέλο που λέγεται επιεικώς «θα δούμε» και μη-επιεικώς «προδοσία». Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει μία μακριά παράδοση: μετά εσείς, όταν όλοι οι άλλοι θα έχουν σωθεί. Παρακαλώ, να μην τηρηθεί η παράδοση από την κυβέρνηση της Aριστεράς.


Unemployment and poverty in Greece.
"The result has been a sharp rise in women’s unemployment.
In 2013, this was 31.9%, the highest in Europe, while men’s
was less at 24.6%. Young women experience massive unemployment. In 2013 the young female unemployment rate was
50.2%, while their male counterparts did a little bit
better, but still strikingly high at 43.5%. The crisis has also intensified exploitation in the labour market (longer work hours and more workdays per week), sexual harassment as well as pregnancy and maternity discrimination and the lowering of working conditions in general."
Read the new magazine - European Women's Voice: Women's Economic independence in times of Austerity. http://bit.ly/1yXec13



The war on women is not a metaphor. The war on women is perpetuated by an abusive power structure and ideology called male supremacy, or patriarchy. There is no liberation for a living planet without the liberation of women as a class.

Ας υπενθυμίσουμε πάλι τα αυτονόητα σ' αυτούς που κάνουν πλάκα.../ Κράτα μου το χέρι


 ότι θέλουμε να ντυθούμε νυφούλες ή μας τα ζαλίζουν ότι ο γάμος είναι παρωχημένος θεσμός και διάφορα άλλα. Ο γάμος, σύμφωνο συμβίωσης, κατανυκτική τελετή με ακροβάτες και ζέβρες (όπως θες πες το) είναι αναγκαίος ΚΑΙ για τα ομόφυλα ζευγάρια για τους ίδιους λόγους που είναι αναγκαίος για τα ζευγάρια ετεροφύλων. Ιδίως σε καιρό κρίσης. Λόγου χάρη, ο σύντροφός μου πρόσφατα έμεινε άνεργος. Αν κούφια η ώρα πάθει κάτι και χρειαστεί περίθαλψη, και δεν έχει να πληρώσει τα ταμεία του - φαινόμενο εξαιρετικά σύνηθες, δυστυχώς - κι εγώ που τα 'χω πληρωμένα τον πάρω απ' το χεράκι και τον πάω σ' ένα γιατρό του ΟΑΕΕ και ζητήσω να καλυφθεί απ' την δική μου ασφάλιση, ξέρετε τι θα μου πει; "Φτύσ' τα μπούτια σου μωρή λούλα που θες και περίθαλψη για τον γκόμενό σου". Διότι, χωρίς νομική κάλυψη, στα μάτια του κράτους και των λειτουργών του, το Κουτάβι είναι γκόμενος και τίποτ' άλλο, χωρίς κανένα δικαίωμα στην ασφάλιση, την περιουσία μου, την ίδια μας τη συνύπαρξη ως ζεύγους. Βεβαίως οι πολιτικοί μας, προκειμένου να μην χάσουν κανα κουκί, προτιμούν να νομιμοποιήσουν την ανθρωποφαγία παρά τον γκέι γάμο. Ωστόσο, για νιοστή φορά: γκέι γάμος σημαίνει ισότητα, ελευθερία, ανθρωπιά. Γκέγκε;

Auguste Corteau


Ζωή όπως λέμε Ελπίδα.

Κράτα μου το χέρι δίχως δισταγμούς

στις .
 
του Γεώργιου Φραγκάκη
Ψυχολόγος – Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας
handΝα μου κρατάς το χέρι. Δεν είναι τόσο απλό όσο σου φαίνεται, δεν μπλέκονται έτσι απλά τα δάχτυλα σαν να κλειδώνουν μεταξύ τους, είναι οι ψυχές εκείνες που ενώνονται, έστω για μια στιγμή μονάχα. Είναι σαν να εγκαταλείπεις συνειδητά τη μοναξιά σου, να συνδέεις τον ίδιο σου τον εαυτό με κάποιον άλλον και να θέλεις να αφεθείς για να νιώσεις ασφάλεια. Είναι αυτό το στιγμιαίο σκίρτιμα που ηλεκτρίζει, σαν να γεμίζει το κορμί σεροτονίνη και αποκτάς άξαφνα αυτή την περίεργη γλύκα στο στόμα. Η στιγμή είναι μοναδική, σαν αυτή η απλή «χειρονομία» να σε κάνει να νιώθεις πως δεν είσαι μόνος στη ζωή, σαν μια σιωπηλή υπόσχεση.
Να μου κρατάς το χέρι λοιπόν ή μήπως όχι… Όταν είσαι σε μια σχέση σου αρέσει να σε κρατούν από το χέρι ή προτιμάς «να το έχεις στην τσέπη σου»; Ίσως και να βρίσκεις ότι το χέρι σου ιδρώνει υπερβολικά όταν κρατάς τον άλλον ή τον κρατάς ευκαιριακά, όταν για παράδειγμα με το να κρατιέσαι ζεσταίνεις το παγωμένο σου χέρι μέσα στην παγωνιά του Δεκέμβρη. Ό,τι από τα δύο κι αν κάνεις, φαντάσου προς στιγμήν ότι δεν εξαρτάται αυτό τελείως από σένα. Ίσως, αν απεχθάνεσαι το να κρατάς το χέρι του άλλου, να ανταποκριθείς στο παραπάνω σενάριο με μια αίσθηση ανακούφισης. Αν όμως ταυτίζεσαι με τον άλλο τύπο που του αρέσει να περπατάει χέρι-χέρι με τον αγαπημένο του, μπορεί να νιώσεις σύγχυση και απορία που σου αφαιρούν τη δυνατότητα να πάρεις αυτή την απλή και προσωπική απόφαση. Ίσως αυτή να είναι η περίπτωση των περιθωριοποιημένων ζευγαριών, τα οποία αν εκδηλώσουν τρυφερότητα σε κοινή θέα μπορεί να προκαλέσουν την ανεπιθύμητη προσοχή, το στιγματισμό ή ακόμα και τη βία των άλλων. Η αποφυγή τέτοιων εκδηλώσεων μπορεί να έχει όμως κάποιες επιπτώσεις στην υγεία τους;
Πέρα από τη φυσική ικανοποίηση ή από τη ζεστασιά που αντλείς τους κρύους μήνες του χειμώνα όταν κρατάς το χέρι του συντρόφου σου, υπάρχουν άραγε και άλλα πιθανά οφέλη που χάνονται στη περίπτωση αυτών που αποφεύγουν να κρατιούνται χέρι-χέρι; Μια σειρά από ερευνητικές μελέτες βρήκαν θετικά αποτελέσματα που συνδέονται με το κράτημα του χεριού και τις εκδηλώσεις σωματικής τρυφερότητας των ζευγαριών. (1) Οι γυναίκες που δέχονταν μασάζ στο λαιμό και τους ώμους από τους συντρόφους τους εμφάνισαν στη διάρκεια στρεσογόνων εμπειριών χαμηλότερα επίπεδα έκκρισης κορτιζόλης (ορμόνη που εκκρίνουμε όταν είμαστε αγχωμένοι) και μειωμένους καρδιακούς σφιγμούς. Δύο δηλαδή φαινόμενα με θετικές επιπτώσεις στην υγεία. (2) Σε μια άλλη μέλετη, γυναίκες σε ετερόφιλες σχέσεις ανέφεραν χαμηλότερα επίπεδα πίεσης του αίματος όταν οι σύντροφοί τους τις αγκάλιαζαν συχνότερα. (3) Επίσης, στη διάρκεια μιας τρίτης μελέτης, μερικές γυναίκες τοποθετήθηκαν σε μαγνητικό τομογράφο και απειλήθηκαν με ηλεκτροσόκ. Οι γυναίκες που κρατούσαν το χέρι του συζύγου τους στη διάρκεια αυτής της εμπειρίας εμφάνισαν κατόπιν βελτιωμένη συναισθηματική ρύθμιση όταν αντιμετώπιζαν την απειλή, όπως τελικά αποδείχτηκε μέσω μειωμένης αντιδραστικότητας του εγκέφαλου. Με άλλα λόγια οι γυναίκες που κρατούσαν το χέρι του συντρόφου τους στη διάρκεια ενός ιδιαίτερα στρεσογόνου γεγονότος μπόρεσαν να ελέγξουν καλύτερα τα συναισθήματα και τη φυσική τους αντίδραση, όταν απειλούνταν. Επιπλέον, αυτή η μελέτη έδειξε ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα όταν οι γυναίκες κρατούσαν το χέρι του συντρόφου τους σε σύγκριση με το χέρι ενός ξένου και ακόμα πιό θετικό όταν η ποιότητα της σχέσης τους ήταν καλύτερη.

Συνεπώς, φαίνεται ότι οι εκδηλώσεις φυσικής τρυφερότητας μεταξύ των συντρόφων -συμπεριλαμβανομένου και του κρατήματος από το χέρι- μπορεί να βοηθούν τους ανθρώπους να αντιδρούν καλύτερα σε συνθήκες έντονου στρες. Τι συμβαίνει όμως όταν το κράτημα των χεριών ΕΙΝΑΙ ο στρεσογόνος παράγοντας; Παρότι τα ομόφυλα ζευγάρια μπορεί να χάνουν κάποια από τα οφέλη που προσφέρουν οι εκδηλώσεις σωματικής τρυφερότητας, όταν ΚΡΑΤΙΟΥΝΤΑΙ από το χέρι μπορεί να βιώσουν αντιφατικά συναισθήματα, έτσι ώστε μια δραστηριότητα που υποτίθεται ότι μειώνει το στρες, στην πραγματικότητα να δημιουργεί μια κατάσταση έντονου άγχους! Επιπλέον, ίσως να είναι αρκετά δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν τα οφέλη για την υγεία που προκύπτουν από το κράτημα των χεριών συγκρινόμενα με εκείνα που προκύπτουν όταν κανείς αποφεύγει να τον πληγώσουν, να τον φυλακίσουν ή να τον σκοτώσουν. Ενώ κάποιες ποιοτικές έρευνες έχουν διαπιστώσει ότι πολλά ομόφυλα ζευγάρια είτε αποφεύγουν, είτε βιώνουν πρόσθετο άγχος όταν κρατιούνται από το χέρι δημόσια, δεν έχει ακόμα ερευνηθεί το αποτέλεσμα που προκύπτει για την υγεία τους όταν αυτά κρατιούνται τελικά από το χέρι.
Νέες έρευνες πάνω στις δημόσιες εκδηλώσεις τρυφερότητας προσπαθούν να καθορίσουν αν από αυτές οφελείται η υγεία των ομόφυλων ζευγαριών όπως συμβαίνει με τα μη στιγματισμένα ζευγάρια. Υπάρχει μια σειρά από λόγους που μας κάνουν να υποθέτουμε ότι κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Για πολλούς ανθρώπους σε κάποια μέρη του κόσμου, το να κρατούν το χέρι του συντρόφου τους δεν αποτελεί επιλογή, όσο κι αν το θέλουν, γιατί αν συλληφθούν μπορεί να κινδυνεύσει η σωματική τους ακεραιότητα, να καταλήξουν στη φυλακή ή ακομα και να εκτελεστούν. (4) Στη Ρωσία είναι τώρα παρόνομο για τα ομόφυλα ζευγάρια να κρατιούνται από το χέρι κι αν κάνουν κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγηθούν στη φυλακή και να πληρώσουν βαριά πρόστιμα. (5) Στη Νιγηρία, τα ομόφυλα ζευγάρια που κρατιούνται από το χέρι μπορεί να αντιμετωπίσουν μέχρι και 10ετή φυλάκιση και (6) στην Ουγκάντα, παρόμοιες εκδηλώσεις τρυφερότητας μπορεί να οδηγήσουν στην εκτέλεσή τους αν περάσει ένα αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο που επιτρέπει την τιμωρία της «διακεκριμένης ομοφιλοφυλίας» με θάνατο. (7) Ακόμα και χωρίς να διατρέχουν τόσο ακραίους νομικούς κινδύνους, πολλά ομόφυλα ζευγάρια δε κρατιούνται από το χέρι γιατί φοβούνται τις πιθανές επιπτώσεις που θα προκύψουν αν κάνουν κάτι τέτοιο μπροστά στα λάθος άτομα, τη λάθος στιγμή. Τέτοιοι φόβοι δεν είναι παράλογοι. (8) Πολύ πρόσφατα στη Νέα Υόρκη, δυό άντρες που κρατιόντουσαν από το χέρι αφού βγήκαν από ένα σινεμά στο Τσέλσι, δέχτηκαν βίαιη επίθεση από μια ομάδα αντρών που κραύγαζαν με βρισιές κατά των γκέι. Αυτή η επίθεση αποτελεί μέρος μιας σειράς αντι-γκέι εγκλημάτων μίσους που συγκλόνισαν την πόλη της Νέας Υόρκης, το 2013.
Μια μικρή απλή χειρονομία είναι αυτή που ζεσταίνει όμως τις ψυχές των ανθρώπων, μια εκδήλωση τρυφερότητας που απογειώνει συναισθήματα αφού, η «σχέση» τελικά δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα άγγιγμα. Μια ανθρώπινη ανάγκη, σημαντική όσο και το οξυγόνο που αναπνέουμε, που δείχνει στον άλλον ενδιαφέρον, πως δεν είναι μόνος. Δυό χέρια που σμίγουν έτσι απλά, που ψάχνουν αποδέκτη χωρίς προκαταλήψεις και στερεότυπα. Γι’ αυτό μη σταματήσετε ποτέ να κρατιέστε χέρι-χέρι, γιατί σε τελική ανάλυση κάθε άνθρωπος έχει δικαίωμα να κρατά το χέρι αυτού που αγαπά. Άλλωστε, όπως είχαν πει κάποτε και οι Beatles «το μόνο που θέλω είναι να σου κρατήσω το χέρι».


Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
  1. Ditzen, B., Neumann, I.D., Bodernmann, G., von Dawans, B., Turner, R.A., Ehlert, U., & Heinrichs, M. (2007). The effects of different kinds of couple interaction on cortisol and heart rate responses to stress in women. Psychoneuroendocrinology, 32(5), 565-574.
  2. Light, K.C., Grewen, K.M. & Amico, J.A. (2005). More frequent partner hugs and higher oxytocin levels are linked to lower blood pressure and heart rate in premenopausal women. Biological Psychology, 69(1), 5-21.
  3. Coan, J.A., Schaefer, H.S. & Davidson, R.J. (2006). Lending a hand: Social regulation of the neural response to threat. Psychological Science, 17(2), 1032-1039.
  1. Aravosis, J. (July 1, 2013). Russia’s Putin signs draconian anti-gay law banning speech, rainbows, holding hands. AmericaBlog.
  2. Nigeria: New Law Bans Gay Marriage.
  3. Funk, L. (2013). Uganda Kill the Gays Bill: Everything you need to know about anti-gay bill. Policymic.
  4. Rostosky, S.S., Riggle, E.D.B., Gray, B.E., & Hatton, R.L. (2007). Minority stress experiences in committed same-sex couple relationships. Professional Psychology: Research and Practice, 38(4), 392-400.
  5. Prokupecz, S. & Rosendale, G. (August 15, 2013). Gay couple holding hands attacked after leaving Manhattan movie theatre. 4 New York.
 Πηγή: Animartists.com

Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015

THE THIRD GENDER (OFFICIAL MOVIE) / TRANS (Trailer)



-THE THIRD GENDER-

The words "hijra", "khusra" or "khwajasara" make us have goosebumps, we ridicule them, crack disgusting jokes questioning there sexual identity. We never realizing what are those poor creatures facing, a crises that excommunicates them from there family, loved ones, education from all the major social spheres of life... we never ask this question "ARE WE DOING JUSTICE TO THE THIRD GENDER?" 
The movie "3rd gender" or "teasri jins" is one way of answering this question, this is story is about Bubbly a hijra by birth, he is a jolly wise old fellow but the society's rude and cold behavior gives a very hard time to this poor fellow and shatters him. 
The story might be fictional but it has a glimpse of truth in it,the cruel reality of our society's attitude towards this so called "taboo", it shows the actual feelings of the hijra community, the set up and ways of earing also it highlights the normal attitude of our community towards them. 
Bubbly is broken off from his roots, his family, from his mother's tender touch and is left abandoned at the hijra communities doors, his life journey starts from a homeless baby who is dreaded upon by his father and grandmother gets adopted by a hijra Guru, Bubblies grows up within the hijra community, while growing up he absorbing harsh comments by the conservative Pakistani society, still optimistic looks for a "real job" and ends up in a hurricane, lost, wrecked and confused... 
No ware to go what shall one must do? Die or move on? or just hide from this community?
These questions revolve around him and lead him to his destination... a citizen of Pakistan suffers at the hands of narrow mindedness and he is forced to wastes a productive life time, to live at the edge of poverty, yes a citizen because we must realize they are one of us a part of this nation that claims equality and refuge for all, that is what bubbly represents a broken shattered human yes a human because the 3rd gender are humans not animals, they are no different, they are just like you and me...



Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

κουβέντα γίνεται αυτές τις μέρες με τις εκλογές και την στάση που πρέπει να κρατήσει η lgbtq κοινότητα απέναντι σε υποψήφιους κόμματα κλπ.



 
Νιώθουμε  την ανάγκη να ξεκαθαρίσουμε ένα δυο πράγματα πρώτα απ’ όλα για μας και ίσως να φανούν και ενδιαφέροντα σε μερικές – μερικούς.
Το πρώτο είναι ότι ως κοινότητα το μόνο κοινό που μπορούμε να έχουμε στο σύνολό μας είναι βασικά ανθρώπινα δικαιώματα που μας αρνούνται και κοινή διάθεση να τα διεκδικήσουμε και κάποτε να τα αποκτήσουμε.

https://www.facebook.com/video.php?v=10155159310140093&fref=nf

Τα μέλη της lgbtq κοινότητας δεν έχουν ίδιες αφετηρίες, ίδιες πολιτικές πεποιθήσεις, ίδιες κομματικές ταυτότητες, με τον ίδιο τρόπο που η κοινωνία στο σύνολό της διαφέρει στα παραπάνω, εξίσου διαφέρει και το 10% της που ανήκει στην κοινότητα.
Δεν βιώνει με τον ίδιο τρόπο τον αποκλεισμό π.χ. από την εργασία κάποιο μέλος της κοινότητας που η οικονομική του κατάσταση του επιτρέπει να μην εργαστεί με κάποιο άλλο μέλος της που δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς δουλειά. 
Ακόμα και στο επίπεδο της διεκδίκησης ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν είδαμε ποτέ σύσσωμη την κοινότητα να βγαίνει στο δρόμο και να διεκδικεί, δεν την είδαμε να επιλέγει τον ίδιο βαθμό ορατότητας, ακτιβιστικής δράσης και δημιουργίας ενός συμπαγούς διεκδικητικού πλέγματος που να αναγκάζει κόμματα και κυβερνήσεις να μας παίρνουν υπόψη τους .
Καθένας και καθεμία από εμάς που ανήκει δυνητικά σε αυτό το 10% επιλέγει τον τρόπο που θα λειτουργήσει σε ατομικό επίπεδο: άλλ@ βγαίνουν στο δρόμο και διεκδικούν, άλλ@ βγαίνουν στα μπαράκια και γλεντούν,άλλ@ τα κάνουν και τα δυο γιατί το ένα δεν αποκλείει το άλλο, άλλ@ σε μια προσπάθεια ομοκανονικότητας αντίγραφο της ετεροκανονικότητας χτίζουν κατ’ εικόνα και ομοίωση με το στρέιτ ζευγάρι του από πάνω ορόφου τις προσωπικές τους ζωές,



 άλλ@ επιλέγουν άλλους τρόπους ζωής, άλλ@ είναι προοδευτικοί και άλλ@ όχι, άλλ@ κράζουν την διαφορετική έκφραση που δεν ταιριάζει με τη δική τους και άλλ@ αφήνουν τους άλλ@ς ήσυχους να εκφραστούν όπως θέλουν γιατί θεωρούν δικαίωμα του καθενός τον αυτοπροσδιορισμό του κ.ο.κ.
Με τον ίδιο τρόπο λοιπόν ζυγίζουμε και τις ανάγκες μας σε ατομικό επίπεδο, βλέπουμε ποιοι αποκλεισμοί και ποιες διακρίσεις μας μετράνε περισσότερο, βλέπουμε που γέρνει η προσωπική μας ζυγαριά και επιλέγουμε που θα ρίξουμε το ψηφαλάκι μας –αν το ρίξουμε κι όλας γιατί κάποι@ επιλέγουν την αποχή.


Σε όλα τα κόμματα (αν εξαιρέσουμε την Χ.Α.) μπορούν να βρεθούν σύμμαχοι, το ζητούμενο είναι που είναι μαζεμένοι οι περισσότεροι σύμμαχοι ώστε να μπορέσει να αλλάξει κάτι σε θεσμικό επίπεδο και για μας ή πως οι σύμμαχοι μας από τα διάφορα κόμματα θα συμφωνήσουν να κρατήσουν μια στάση από κοινού σε κάποιο θέμα (όπως π.χ. έγινε με την πρόταση για το σύμφωνο συμβίωσης) μια και ως γνωστόν «ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη» . 
Το ζήτημα της παιδοθεσίας ως οργάνωση μας ενδιαφέρει σίγουρα πολύ περισσότερο από ένα οποιοδήποτε  σύμφωνο συμβίωσης ή ακόμα και από το γάμο αλλά δεν μπορούμε να αρνηθούμε την σημασία των δύο αυτών διεκδικήσεων για άλλα μέλη, οργανώσεις και ομάδες της κοινότητας . Επίσης βλέποντας τον τρόπο που λειτούργησε αντίστοιχα σε άλλα κράτη η διαδικασία θεωρούμε ότι είναι μάλλον απαραίτητα βήματα για να φτάσουμε κάποτε σε ίσα δικαιώματα σε όλα τα επίπεδα. Δεν χάρήκαμε καθόλου είναι η αλήθεια με την απάντηση του Τσίπρα για το θέμα της παιδοθεσίας ειδικά στο σημείο της που μιλούσε για τις επιφυλάξεις της επιστημονικής κοινότητας ( με ποδοσφαιρικούς όρους εντελώς φάουλ τοποθέτηση και να το δουν αυτό τα μέλη της ομάδας Δικαιωμάτων του ΣΥΡΙΖΑ στα σοβαρά) αλλά μεταξύ μας δεν περιμέναμε και κάτι διαφορετικό.
Αν σκεφτεί κανείς ότι πριν από ένα-δύο χρόνια δεν ήταν καθόλου «ζήτημα» και οι περισσότερ@ πίστευαν ότι στην Ελλάδα «δεν υπάρχουν» οι οικογένειές μας τότε μπορώ έως και να χαρούμε που σήμερα το θέμα έγινε μείζον και να νιώσουμε και περήφαν@ που βάλαμε κι εμείς ένα μικρό πετραδάκι ώστε να γίνει τόσο σημαντικό ώστε καθορίζει την πρόθεση ψήφου ολόκληρης της κοινότητας (κάτι που επίσης δεν πιστεύουμε ότι ισχύει αφού όπως προείπαμε όλ@ τα ζυγίζουμε όλα με τις προσωπικές μας ζυγαριές και ανάγκες) 



Χθες υποψήφιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (Τασία Χριστοδουλοπούλου, Χρήστος Σταυρακάκης, Βασιλική Κατριβάνου) και κάποια (λίγα) μέλη της κοινότητας μιλήσαμε μετά από πρόσκληση της Κίνησης "Απελάστε το Ρατσισμό" με θέμα της συζήτησης "Τα ΛΟΑΤ δικαιώματα και η κυβέρνηση της Αριστεράς" 
Οι παρούσες-παρόντες ξαναμίλησαν για Σύμφωνο Συμβίωσης και γάμο για όλους. Ελπίζουμε να δούμε και στην πράξη να θεσμοθετούνται τα παραπάνω αλλά είναι βέβαιο ότι κανένα κόμμα και καμία κυβέρνηση δεν θα μας χαρίσει ποτέ τίποτα αν εμείς δεν διεκδικήσουμε με πείσμα και επιμονή τα αυτονόητα . Η δική μας αποφασιστική πίεση θα άρει τις όποιες αναστολές μπορεί να υπάρχουν μέσα στους κόλπους οποιουδήποτε κυβερνητικού σχήματος προκύψει από τις επόμενες εκλογές. Η δική μας συστηματική δράση θα φέρει τα όποια θετικά αποτελέσματα.
Συμμάχους ψάχνουμε προς όλες τις κατευθύνσεις, σωτήρες ξέρουμε ότι δεν θα βρούμε πουθενά. 






Την Κυριακή 18/1/2015, με πρωτοβουλία της Κίνησης «Απελάστε τον Ρατσισμό», πραγματοποιήθηκε συνάντηση μελών ΛΟΑΤ οργανώσεων και των υποψήφιων με τον ΣΥΡΙΖΑ βουλευτών-ριών Τασίας Χριστοδουλοπούλου (Επικρατείας), Μαρίας Μπόλαρη (Α Αθηνών) και Χρήστου Σταυρακάκη (Β Πειραιά), ενώ στη συνάντηση παραβρέθηκε η υποψήφια Βουλεύτρια Β Αθηνών Βασιλική Κατριβάνου. 

Η συζήτηση με θέμα «Τα ΛΟΑΤ δικαιώματα και η κυβέρνηση της Αριστεράς» επικεντρώθηκε κυρίως στη διεκδίκηση από τη μεριά του ΛΟΑΤ κινήματος ίσων δικαιωμάτων στο οικογενειακό δίκαιο για τα ομόφυλα ζευγάρια (πολιτικός γάμος, σύμφωνο συμβίωσης και τεκνοθεσία), καθώς και στο δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού της ταυτότητας φύλου. 





Τα μέλη των ΛΟΑΤ οργανώσεων (Οικογένειες Ουράνιο Τόξο, Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών, Πρωτοβουλία κατά της Ομοφοβίας στην Εκπαίδευση) έκφρασαν την έντονη δυσαρέσκειά τους για τη δήλωση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ σε πρόσφατη διαδικτυακή συνέντευξη πως δεν θα συμπεριληφθεί η τεκνοθεσία για τα ομόφυλα ζευγάρια στις προγραμματικές δηλώσεις της νέας κυβέρνησης, καθώς υπάρχουν «διαφορετικές εκτιμήσεις για το θέμα στην επιστημονική κοινότητα». Από τη μεριά των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ επαναβεβαιώθηκαν οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, όπως εκφράζονται από τις συνεδριακές αποφάσεις του κόμματος και τις πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες και ερωτήσεις του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, που υιοθετούν όλα τα βασικά αιτήματα της ΛΟΑΤ κοινότητας και διατυπώθηκε η πρόθεση όλων να συμβάλλουν στην υλοποίηση των θέσεων αυτών από την επερχόμενη κυβέρνηση της Αριστεράς. 

Κοινή πεποίθηση όλων των παρευρισκομένων ήταν η ανάγκη ανάληψης κινηματικών και θεσμικών δράσεων και επαφών με πρωτοβουλία των ίδιων των ΛΟΑΤ Οργανώσεων από την επομένη των βουλευτικών εκλογών. Η Κίνηση «Απελάστε τον Ρατσισμό» θα καλέσει σύσκεψη φορέων για τη διοργάνωση κινητοποιήσεων αμέσως μετά τις εκλογές της 25 Γενάρη.

Κίνηση «Απελάστε τον Ρατσισμό»




1 Συμφωνείτε ή όχι με την ανάγκη επέκτασης του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια έτσι, ώστε να συμμορφωθεί η χώρα μας με τη σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα; Θα στηρίξετε την επέκταση του πολιτικού γάμου στα ομόφυλα ζευγάρια;
ΣΥΡΙΖΑ: Συμφωνώ και προσωπικά θα το παλέψω με όλες μου τις δυνάμεις. Και τα δύο είναι προτεραιότητά μας και περιλαμβάνονται στις αποφάσεις του ιδρυτικού συνεδρίου, και μάλιστα χωρίς αστερίσκους που αφορούν τηνπορεία άλλων μεγεθών.

ΠΑΣΟΚ: Η άποψη του κόμματος είναι καταγεγραμμένη. Ανεξάρτητα από την απόφαση του ΕΔΑΔ, πριν και μετά από αυτήν, τάσσεται υπέρ της άμεσης ψήφισης του συμφώνου συμβίωσης με πλήρη δικαιώματα για ομόφυλα ζευγάρια.

ΠΟΤΑΜΙ: Λάβαμε εξ αρχής σαφέστατη θέση υπέρ του συμφώνου συμβίωσης για τα ομόφυλα ζευγάρια. Αν το αυτονόητο αυτό δικαίωμα δεν καταστεί συλλογική συνείδηση, η ελληνική κοινωνία δύσκολα θα προχωρήσει στην υιοθέτηση του πολιτικού γάμου των ομόφυλων ζευγαριών.




ΚΚΕ: Οπου εφαρμόστηκε το σύμφωνο συμβίωσης, άνοιξε ο δρόμος και για την υιοθεσία παιδιών. Εμείς δεν συμφωνούμε. Η σεξουαλική επιλογή, η συμβίωση είναι ατομική-ιδιωτική υπόθεση, η οικογένεια όμως είναι βασικά θεσμός προστασίας των παιδιών που προκύπτουν από τη συμβίωση του άνδρα και της γυναίκας.

ΑΝ.ΕΛΛ.: Η κορυφαία και κατεπείγουσα προτεραιότητα των ΑΝ.ΕΛΛ. στον τομέα των θεμελιωδών δικαιωμάτων είναι να σταματήσει η μνημονιακή καταστροφή που πλήττει εκατομμύρια συμπολίτες μας. Εκεί θα αφιερώσουμε όλες μας τις δυνάμεις. Την ώρα που η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε ανθρωπιστική κρίση, καθήκον μας είναι να εστιάσουμε άμεσα σ’ αυτήν και όχι σε ειδικές ομάδες πίεσης.
ΔΗΜΑΡ: Κατηγορηματικά συμφωνούμε. Είναι ένα θέμα εσωτερικού δικαίου και δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται αντικείμενο διακρίσεων ανάμεσα στους πολίτες.
ΚΙΔΗΣΟ: Ασφαλώς συμφωνώ. Ως υπουργός Δικαιοσύνης είχα αναθέσει σε νομοπαρασκευαστική επιτροπή να διαμορφώσει θεσμικό πλαίσιο, το οποίο είναι έτοιμο. Μένει να αποφασιστεί η προώθησή του στη Βουλή.
http://www.efsyn.gr/arthro/61-proteraiotites-gia-tin-prostasia-ton-anthropinon-dikaiomaton

https://lgbtqantarsya.wordpress.com/2015/01/18/ekloges-kai-lgbtqi-dikaiomata/


"Για τους Οικολόγους Πράσινους η κατάργηση των διακρίσεων και η οικοδόμηση ισότιμων ανθρώπινων σχέσεων μας αφορά όλους και όλες. Θέλουμε μια ανοιχτή κοινωνία που αγαπά την πολυχρωμία και τη διαφορετικότητα και είναι περήφανη γιατί όλα τα μέλη της είναι διαφορετικά αλλά ίσα. Πιστεύουμε πως οι διακρίσεις, οι προκαταλήψεις, ο στιγματισμός και τα στερεότυπα, γεννούν  τη βία μέσα στην οικογένεια και την κοινωνία.
Για τους λόγους αυτούς ζητάμε:
.   Νομοθετική κατοχύρωση για την εφαρμογή του πολιτικού γάμου καθώς και την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ζευγάρια του ίδιου φύλου, με ίσα δικαιώματα με τα ετερόφυλα ζευγάρια, όπως συμβαίνει ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες(....)
 Δικαίωμα στη γονεϊκότητα και την τεκνοθεσία για όλες και για όλους. Για τους Οικολόγους Πράσινους οικογένεια είναι μια ομάδα ανθρώπων που ως πρωταρχικό σκοπό της έχει την προστασία, την ευημερία και την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη όλων των μελών της. Εάν ο σκοπός αυτός δεν επιτυγχάνεται, δεν υπάρχει οικογένεια. Ακόμη, το κράτος πρόνοιας οφείλει να δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές έτσι ώστε να βοηθά κάθε είδους οικογένεια (συμπεριλαμβανομένων αυτών των μονογονεϊκών και των ομοερωτικών ζευγαριών) στην επίτευξη των παραπάνω στόχων της. Πολλές σύγχρονες έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα παιδιά των ζευγαριών του ίδιου φύλου δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα παιδιά των άλλων οικογενειών. Ταυτόχρονα οι θέσεις μας αλλά και οι δράσεις μας για την ισότητα όλων, μας οδηγούν να υποστηρίζουμε πως ο σεξουαλικός προσανατολισμός των μελλοντικών γονέων δεν θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στις τεκνοθεσίες."
Α' Θεσσαλονίκης, Ελεονόρας Ζώτου


                                             



http://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2014/07/07/children-of-same-sex-couples-are-happier-and-healthier-than-peers-research-shows/