Έγινε εχθές η ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή της Βουλής για το ν/σ «Σύμφωνο Συμβίωσης» και άλλες διατάξεις.
Η πρώτη ουσιαστική τοποθέτηση έγινε από τον κο Μόσχο του συνηγόρου του Πολίτη (συνήγορος του παιδιού) που μίλησε για την προσπάθεια τους να περάσει ρύθμιση για την επιμέλεια και την γονική μέριμνα των παιδιών που ήδη υπάρχουν και ζουν σε ομογονεϊκές οικογένειες και εκείνων που θα έρθουν στον κόσμο μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Την προώθηση πάντως νομοθετικής πρωτοβουλίας που θα δίνει τη δυνατότητα τεκνοθεσίας και στα ομόφυλα ζευγάρια εξετάζει η κυβέρνηση σύμφωνα με τον υπουργό Δικαιοσύνης, Νίκο Παρασκευόπουλο, ο οποίος επανέλαβε ότι στο συζητούμενο νομοσχέδιο δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.
«Το νομοσχέδιο για το σύμφωνο συμβίωσης δεν αφορά την τεκνοθεσία. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η Πολιτεία εκφράστηκε και την αποδοκιμάζει… Εξετάζουμε το συγκεκριμένο θέμα όπως και τα ζητήματα ταυτότητας φύλου. Τάχιστα θα έρθουν στη Βουλή όταν θα εξεταστούν…»
Ο εκπρόσωπος της Ιεράς Συνόδου μίλησε σε ήπιους τόνους εκφράζοντας την άποψη ότι η εκκλησία έχει τους δικούς της κανόνες αλλά δεν μπορεί να επέμβει σε ρυθμίσεις που αφορούν το κοσμικό κράτος και μετά από λίγο διακριτικά αποχώρησε.
Εκπρόσωποι από οργανώσεις της κοινότητας ήταν η Μαρίνα Γαλανού και η Άννα Απέργη από το ΣΥΔ, η Στέλλα Μπελιά από τις «Οικογένειες Ουράνιο Τόξο» ο Αθανάσιος Βλαχογιάννης από την ΟΛΚΕ και ο Γιώργος Κουρόγιωργας από την Colour Youth.
Στην αρχική διαδικασία οι εκπρόσωποι των οργανώσεων τοποθετήθηκαν για 4 λεπτά ο καθένας εξηγώντας αυτά που η κάθε οργάνωση κατέθεσε στην επιτροπή ως υπόμνημα. Στην συνέχεια τοποθετήθηκαν οι παρόντες βουλευτές και έκαναν ερωτήσεις τις οποίες απάντησαν οι εκπρόσωποι των οργανώσεων σε ποιο χαλαρό και βιωματικό λόγο.
Τέλος να αναφέρουμε οτι, σύμφωνα με το κ. Φωτήλα, το Ποτάμι πρoτίθεται να καταθέσει πρόταση για το θέμα της επιμέλειας και της γονικής μέριμνας.
Οι τοποθετήσεις των οργανώσεων
Αθανάσιος Βλαχογιάννης – ΟΛΚΕ
«Η Ομοφυλοφιλική Λεσβιακή Κοινότητα Ελλάδας επικροτεί και χαιρετίζει το νομοσχέδιο για το σύμφωνο συμβίωσης κι αυτό γιατί η νομική αναγνώριση των ομόφυλων ζευγαριών, ένα πάγιο αίτημα της κοινότητάς μας για πάρα πολλά χρόνια, λύνει αρκετά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γκέι κι οι λεσβίες πολίτες της χώρας μας. Το Σύμφωνο Συμβίωσης είναι ένα μεγάλο βήμα για την ελληνική κοινωνία καθώς για πρώτη φορά η ελληνική Πολιτεία αναγνωρίζει την ομόφυλη συντροφικότητα, παραχωρεί στα ομόφυλα ζευγάρια κληρονομικά και ασφαλιστικά δικαιώματα κι αυτό γιατί παραδέχεται τους οικογενειακούς δεσμούς που δένουν τους δύο συμβίους άντρες ή τις δύο συμβίες γυναίκες. Αναγνωρίζει επιτέλους πως οι γκέι και οι λεσβίες ερωτεύονται, αγαπιούνται, συμβιώνουν και συνάπτουν σχέσεις ακριβώς όπως κι οι ετεροφυλόφιλοι συμπολίτες τους.
Οι ομόφυλες σχέσεις βγαίνουν πια από το σκοτάδι στο οποίο βρίσκονταν ως τώρα και με την προστασία του ελληνικού κράτους κάνουν τα πρώτα τους βήματα επίσημα πια στην ελληνική κοινωνία, μια κοινωνία που ένα μεγάλο μέρος τις αντιμετωπίζει με χλευασμό και απαξίωση που πολλές φορές παίρνουν τη μορφή βίας, λεκτικής και σωματικής,
Για αυτούς λοιπόν τους λόγους που προαναφέρθηκαν κι αυτούς που έπονται να αναφερθούν, Αξιότιμε Πρόεδρε και αξιότιμα μέλη της Επιτροπής, σας καλώ να εξετάσετε σοβαρά να επιχειρήματα τα οποία σας παρουσιάζονται σήμερα και να προβείτε στις ανάλογες βελτιώσεις του νομοσχεδίου που θα κάνουν εμάς τους γκέι και λεσβίες πολίτες της χώρας, αλλά και τα παιδιά μας, να ζήσουν μια ζωή πιο ευτυχισμένη και πιο θωρακισμένη απέναντι στην κοινωνική αδικία με την οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι κι αντιμέτωπες καθημερινά…»
Στέλλα Μπελιά – Οικογένειες Ουράνιο Τόξο
«Το δικαίωμα στην γονεϊκότητα είναι καθολικό σε όλους τους ανθρώπους. Απαγόρευση γονεϊκότητας δεν υπάρχει σε κανένα νομικό σύστημα του ανεπτυγμένου κόσμου. Συστάσεις μόνο για την αποφυγή της, μπορεί να υπάρξουν σε κάποιες περιπτώσεις, κυρίως ιατρικής φύσης, προϋπάρχουσας ασθένειας ή ισχυρής πιθανότητας να προκύψουν σοβαρά προβλήματα στα παιδιά μετά την γέννηση τους, αλλά και πάλι η τελική απόφαση είναι θέμα των γονέων. Επομένως κανένας δεν μπορεί να στερήσει από τους ΛΟΑΤΚΙ ανθρώπους το δικαίωμά τους εάν και εφόσον το επιθυμούν να γίνουν γονείς.
Τα ζευγάρια του ίδιου φύλου δεν έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ως προς την ποιότητα της προσωπικής τους σχέσης, που να τα διαφοροποιεί ως προς τα ετερόφυλα. Σχέσεις αγάπης, συνεργασίας, κατανόησης, επίγνωσης καθήκοντος και ότι άλλο μπορεί να χαρακτηρίσει μια επιτυχή ετερόφυλη σχέση που οδηγείται να ολοκληρώσει την οικογένεια με την απόκτηση παιδιών, μπορεί εξίσου καλά να υφίστανται και στα ομόφυλα ζευγάρια. Οι ομογονεϊκές οικογένειες υπήρχαν, υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν και στο μέλλον με την ίδια και ίσως με μεγαλύτερη συχνότητα καθώς όλο και περισσότεροι ΛΟΑΤΚΙ νέοι άνθρωποι δεν θέλουν να απαρνηθούν το δικαίωμά τους στην γονεϊκότητα εξαιτίας του σεξουαλικού τους προσανατολισμού ή της ταυτότητας φύλου τους.
Το ν/σ «Σύμφωνο Συμβίωσης και λοιπές διατάξεις» που έρχεται να εξαλείψει μια διάκριση προσθέτει αυτόματα πολλές άλλες καθώς δεν περιλαμβάνει καμία ρύθμιση για τις ήδη υπάρχουσες ομογονεϊκές οικογένειες αλλά και εκείνες που θα δημιουργηθούν μετά την ψήφισή του.
Ο «Συνήγορος του Πολίτη» διαπίστωσε αυτό το κενό και κατέθεσε πρόταση για ρύθμιση της επιμέλειας των παιδιών σε περιπτώσεις συμφώνου συμβίωσης στο υπουργείο Δικαιοσύνης. Με βάση αυτήν την πρόταση ως «Οικογένειες Ουράνιο Τόξο» προτείνουμε να μπει τροπολογία στο άρθρο 11 του νομοσχεδίου ως εξής: Η γονική μέριμνα του προσώπου του φυσικού ή θετού τέκνου του ενός μέρους, το οποίο είτε είχε γεννηθεί, αναγνωριστεί ή υιοθετηθεί πριν τη σύναψη του συμφώνου, είτε γεννήθηκε, αναγνωρίστηκε ή υιοθετήθηκε κατά τη διάρκειά του, ασκείται από κοινού με το άλλο μέρος του συμφώνου, εφόσον ο άλλος γονέας δεν υπάρχει ή δεν είναι γνωστός ή, γενικά, δεν έχει την γονική μέριμνα…»
«Στη συνέχεια μιλήσαμε βιωματικά για τις οικογένειές μας και πολλά πράγματα αποσαφηνίστηκαν ώστε όσοι βουλευτές μας άκουσαν κατάλαβαν ότι οι lgbtqi δεν ετοιμάζονται να πάρουν τα παιδιά του κόσμου σε ένα άνευ προηγουμένου παιδομάζωμα αλλά να προστατέψουν τα δικαιώματα των παιδιών τους.
Η τροπολογία που κατατέθηκε από το Ποτάμι μας βρίσκει σύμφωνες και σύμφωνους ως αρχή και χαιρετίζουμε την κατάθεσή της ως ένα ακόμα βήμα μέχρι να γίνουν όλες οι οικογένειες ίσες.»
Γιώργος Κουρόγιωργας – Colour Youth
«H Colour Youth – Κοινότητα LGBTQ Νέων Αθήνας συμμετείχε στις διεργασίες της Διαρκούς Επιτροπής Δικαιοσύνης, Δημόσιας Τάξης και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για το σχέδιο νόμου σχετικά με το νέο σύμφωνο συζήτησης. Στόχος της ομιλίας ήταν να αναδείξει, αρχικά, το γεγονός ότι το σύμφωνο συμβίωσης δεν αρκεί από μόνο του για την αντιμετώπιση της ομοφοβίας και της τρανσφοβίας στην ελληνική κοινωνία. Το σύμφωνο είναι ένα μέσο αλλά όχι ο στόχος. Σημασία έχει η ανάληψη πολιτικών πρωτοβουλιών με σκοπό την λήψη μέτρων που θα κάνει την καθημερινότητα των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων καλύτερη και θα συμβάλει στην αντιμετώπιση των στερεοτυπικών αντιλήψεων της κοινωνίας. Τέλος, ζητήθηκε από τους βουλευτές στη διάρκεια των επόμενων ημερών κατά τις δημόσιες δηλώσεις τους να αποφύγουν την αναπαραγωγή λόγου μίσους και να θυμούνται πως τα λόγια τους έχουν επιπτώσεις σε παιδιά και νέους ανθρώπους.
Στη συνέχεια, η οργάνωση πρότεινε κάποιες βελτιώσεις στο υπό συζήτηση σχέδιο νόμου. Το σύνολο των παρατηρήσεων αναλύθηκαν με λεπτομέρεια σε υπόμνημα που κατατέθηκε, ενώ στην ομιλία έγινε εστίαση σε τρία σημεία.
Πρώτον, ζητήθηκε η προσθήκη του όρου «χαρακτηριστικά φύλου» και στα άρθρα 21 και 29 του συμφώνου, όπως προβλέπεται στο άρθρο 17, προκειμένου να προβλέπεται μια πιο ολοκληρωμένη προστασία των δικαιωμάτων των Intersex ατόμων.
Δεύτερον, ζητήθηκε η κατάργηση του άρθρου 347 ΠΚ, το οποίο δεν έχει λόγο ύπαρξης σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό και δημοκρατικό νομικό πλαίσιο, καθώς η αναφορά στον όρο «παρά φύση ασέλγεια», αναφερόμενο στη σεξουαλική πράξη μεταξύ δύο αντρών, αποτελεί αρνητική αξιολογική κρίση και προσβολή της προσωπικότητας των ομόφυλων αντρών, ευνοώντας έτσι την ανάπτυξη στερεοτυπικών αντιλήψεων. Παράλληλα, η Ελλάδα αποτελεί το μόνο κράτος μέλος του Συμβουλίου της Ευρώπης στο οποίο τα όρια ηλικίας για την συναίνεση στη σεξουαλική επαφή είναι διαφορετικά ανάμεσα σε δύο άντρες και ανάμεσα σε έναν άντρα και μία γυναίκα.
Δεύτερον, ζητήθηκε η κατάργηση του άρθρου 347 ΠΚ, το οποίο δεν έχει λόγο ύπαρξης σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό και δημοκρατικό νομικό πλαίσιο, καθώς η αναφορά στον όρο «παρά φύση ασέλγεια», αναφερόμενο στη σεξουαλική πράξη μεταξύ δύο αντρών, αποτελεί αρνητική αξιολογική κρίση και προσβολή της προσωπικότητας των ομόφυλων αντρών, ευνοώντας έτσι την ανάπτυξη στερεοτυπικών αντιλήψεων. Παράλληλα, η Ελλάδα αποτελεί το μόνο κράτος μέλος του Συμβουλίου της Ευρώπης στο οποίο τα όρια ηλικίας για την συναίνεση στη σεξουαλική επαφή είναι διαφορετικά ανάμεσα σε δύο άντρες και ανάμεσα σε έναν άντρα και μία γυναίκα.
Τέλος, ζητήσαμε να διασφαλιστεί στο ελάχιστο η προστασία των τέκνων των ΛΟΑΤΚΙ οικογενειών και η διασφάλιση των δικαιωμάτων τους με το να γίνει δεκτή η πρόταση του Συνηγόρου του Πολίτη, όπως αυτή περιγράφεται σε Δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 7 Δεκεμβρίου, ώστε να προβλέπεται η δυνατότητα να αναλάβει το άλλο μέρος του συμφώνου τη μέριμνα για το τέκνου του άλλου μέρους, αν αυτό αποβιώσει.
Από το σύνολο της διαδικασίας αξίζει να κρατηθεί το ότι ο Υπουργός επανέλαβε το ότι το παρόν σχέδιο νόμου δεν πρόκειται να περιλάβει πρόβλεψη για τεκνοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια, χωρίς όμως να αποσαφηνίζει αν η πρόταση του Συνηγόρου του Πολίτη, η οποία θα κατατεθεί ως τροπολογία από το Ποτάμι, όπως υποστήριξε ο βουλευτής του κόμματος, κ. Φωτήλας, μπορεί να γίνει δεκτή.
Επίσης ο Υπουργός υποστήριξε πως θεωρεί το άρθρο 347 ΠΚ «αηδιαστικό» και «απαράδεκτο» αλλά υποστήριξε πως έτσι κι αλλιώς είναι σε αχρησία και πρόκειται να καταργηθεί με την αναθεώρηση του Ποινικού Κώδικα στο μέλλον.
Εντύπωση προκάλεσε, επίσης, η στάση του πρώτου γραμματέα της Ιεράς Συνόδου Ιερώνυμου, η οποία, χωρίς να είναι υποστηρικτική, ήταν αρκετά μετριοπαθής.
Εντύπωση προκάλεσε, επίσης, η στάση του πρώτου γραμματέα της Ιεράς Συνόδου Ιερώνυμου, η οποία, χωρίς να είναι υποστηρικτική, ήταν αρκετά μετριοπαθής.
Τέλος, σύμφωνα με διαβεβαιώσεις από βουλευτές μετά το τέλος της διαδικασίας ο όρος «χαρακτηριστικά φύλου» θα προστεθεί στα άρθρα 21 και 29 του συμφώνου.»
Μαρίνα Γαλανού – Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών
Η πρόεδρος του Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών Μαρίνα Γαλανού, έκανε λόγο για ελλείψεις του νομοσχεδίου, κυρίως ως προς την κάλυψη της γονικής μέριμνας ή την επιμέλεια των παιδιών (πηγή: lifo.gr).
http://avmag.gr/60480/60480/
http://avmag.gr/60480/60480/
Χρήστος Καραγιαννίδης: "Από τα πρακτικά της χτεσινής συνεδρίασης της διαρκούς επιτροπής δημόσιας διοίκησης, δημόσιας τάξης και δικαιοσύνης για το σύμφωνο συμβίωσης.
ΜΑΡΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΥ (Πρόεδρος τους Σωματείου Υποστήριξης Διεμφυλικών): Τώρα στην ερώτηση για τους τρανς ανθρώπους, δεν υπάρχει. Η πολιτεία δεν αναγνωρίζει την ύπαρξή μας, την υπόστασή μας. Θέτει ως προαπαιτούμενο τη στείρωση να σας το πω έτσι για να μας αναγνωρίσει κάτι που ο ΟΗΕ έχει καταδικάσει και έχει πει εάν τα κράτη, οι νομοθέτες το θέτουν ως προϋπόθεση, αυτό είναι βασανιστήριο. Το 2003 από την τότε συλλογικότητα, που είπε η κυρία Κατριβάνου, να τις πούμε τα προβλήματα από την τότε συλλογικότητα, εμείς παροτρύναμε τα μέλη, τα τρανς άτομα, να αποκτήσουν εφόδια για τη ζωή τους και τα κατευθύναμε να πάνε στο σχολείο και έχει σημασία γιατί σας αναφέρω το περιστατικό αυτό. Το 2003 περιφερόντουσαν οι τρανς άνθρωποι στα σχολεία και οι διευθυντές δεν τις έκαναν δεκτές. Με αποτέλεσμα εμείς να δημοσιοποιήσουμε και να γνωστοποιήσουμε το πρόβλημα των τρανς ανθρώπων στο Υπουργείο Παιδείας. Τότε ήταν Υπουργός Παιδείας η κυρία Γιαννάκου και προς τιμήν της πραγματικά ενδιαφέρθηκε και έσκυψε να βοηθήσει.
Ο άνθρωπος ο οποίος είναι φοβισμένος και έχει απέναντί του μία πολιτεία, μία κοινωνία, όπως καταλαβαίνετε τρόμαξαν, απογοητεύτηκαν, παρόλο που οι προθέσεις και δεν τις αμφισβητούμε, διότι είχε μιλήσει και με εμένα η κυρία Γιαννάκου, εκείνες δεν συνέχισαν το σχολείο.
Φτάνουμε στο 2013 όπου μέσα στο χώρο του σχολείου μαθήτρια τρανς, περιλούζεται με βενζίνη κινδυνεύοντας να χάσει την ίδια της τη ζωή. Το 2003 οι τότε διευθυντές των γυμνασίων δεν κάνουν δεκτούς τους τρανς ανθρώπους και ερχόμαστε στο 2013, να περιλούζουμε την τρανς για να την κάψουμε με κίνδυνο την ίδια της τη ζωή.
Η αναντιστοιχία της ταυτότητάς μας με την εμφάνισή μας, όπως καταλαβαίνετε, δημιουργεί πρόβλημα κατά την πρόσληψη. Αλλιώς είναι η εμφάνισή μας και σε άλλο γένος αναφέρεται η ταυτότητά μας. Οι τρανς άνθρωποι ζούνε πολλαπλές διακρίσεις σε όλους τους τομείς. Όσο η πολιτεία δεν νομοθετεί για την αναγνώριση της ταυτότητας του φύλου, τα προβλήματα με τους τρανς ανθρώπους θα διαιωνίζονται. Ευχόμαστε, μετά και από τις πρόσφατες συνεντεύξεις που παρακολουθήσαμε αλλά και με την επαφή που έχουμε με το Υπουργείο και με τους άλλους φορείς, θα γίνει η νομιμοπαρασκευαστική επιτροπή, για να μπούμε και στη διαδικασία της αναγνώρισης της ταυτότητας φύλου.
Εμείς θεωρούμε πάρα πολύ εξαιρετικό ως νόμο, το νόμο της Μάλτας, που δεν θέτει ούτε προϋποθέσεις ούτε τίποτα. Ευχαριστώ."
Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
Χθεσινή τοποθέτηση της Ένωσης μας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, στην ακρόαση φορέων για το Σύμφωνο Συμβίωσης
[μας εκπροσώπησε η Eva Giannakaki]
[μας εκπροσώπησε η Eva Giannakaki]
"Ευχαριστούμε για την πρόσκληση! Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου ήδη από το 2013 έχει καλέσει την ελληνική πολιτεία να νομοθετήσει σύμφωνα και με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σχετικά με την απόφαση Βαλλιανάτος. Επομένως αναγνωρίζουμε το πολύ σημαντικό βήμα που επιχειρείται με το προς ψήφιση νομοσχέδιο, καθώς διορθώνει παραλήψεις του προηγούμενου νόμου για το σύμφωνο συμβίωσης.
Ωστόσο, η υποχρέωση σεβασμού των δικαιωμάτων των ομοφύλων ζευγαριών συνεπάγεται, σύμφωνα πάντα με εμάς, την αναγνώριση του δικαιώματος των ομοφύλων ζευγαριών να παντρεύονται ακριβώς όπως και τα ετερόφυλα ζευγάρια. Η υποχρέωση ίσης μεταχείρισης των ομοφύλων ζευγαριών δεν εξαντλείται στην ρητή συμπερίληψή τους στο σύμφωνο συμβίωσης, αντιθέτως η Ελλάδα οφείλει να αναγνωρίσει το δικαίωμα των ομοφύλων ζευγαριών να παντρεύονται, ακριβώς όπως μπορούν και τα ετερόφυλα ζευγάρια. Σημειωτέον δε ότι σε ευρωπαϊκό επίπεδο εννέα κράτη έχουν ήδη επεκτείνει την δυνατότητα σύναψης γάμου και στα ομόφυλα ζευγάρια.
Επιπλέον, ζητάμε και την αναγνώριση του δικαιώματος υιοθεσίας, αν και αναγνωρίζουμε ότι δεν μπορούν να γίνουν όλα μονομιάς. Η ποιότητα και η αξία μιας οικογένειας και ενός γονέα δεν σχετίζονται με τη σεξουαλική ταυτότητα ενός ατόμου.
Ακόμη, αναμένουμε τη ρύθμιση για την ταυτότητα φύλου.
Τέλος, να επισημάνουμε ότι θεωρούμε, ως παρά πολύ θετικό το βήμα της συγκρότηση του Συμβουλίου κατά του Ρατσισμού."
Αυτά περίπου έγιναν στην Βουλή χτες, βέβαια πρέπει να πούμε ότι ή οι πρακτικογράφοι στη Βουλή γράφούν "με δικά τους λόγια" ότι νάναι ή ότι καταλαβαίνουν ή ο δημοσιογράφος στη lifo τα μετέφρασε σε δικά του ελληνικά παίζει και μια τέταρτη εκδοχή βέβαια να με έχει χτυπήσει βαριά η άνοια και να μην θυμάμαι.
Πάντως αν θυμάμαι καλά είπα περίπου αυτά συν ότι λέει το κείμενο του υπομνήματος Είπα ότι η γονεϊκότητα είναι καθολικό δικαίωμα για όλους τους ανθρώπους και δεν υπάρχει απαγόρευση στο να γίνει κάποιος γονέας σε κανένα έννομο κράτος σε όλο τον κόσμο. Επομένως κανένας δεν μπορεί να μας απαγορεύσει να γίνουμε γονείς.
Για την ακρίβεια είπα ότι με τη σύντροφό μου πέρασαν από τα χέρια μας πέντε παιδιά τα τρία βιολογικά δικά της και τα δύο δικά μου αλλά ποτέ δεν θεωρηθήκαμε πολύτεκνες και δεν πήραμε ποτέ κανένα επίδομα σε αντίθεση με την μητέρα εκείνη του Συλλόγου Πολυτέκνων Ελλάδος που προτείνει να μας φτύσουν .
Ανέφερα ότι δεν καταλαβαίνω γιατί εγώ πρέπει να θεωρούμε λιγότερο μάνα από εκείνη
Τα παιδιά της συντρόφου μου είναι πλέον ενήλικα και ζουν τη δική τους ζωή αλλά τα δύο μικρότερα είναι ανήλικα και θα είναι για άλλα δέκα περίπου χρόνια Αν λοιπόν εγώ πάθω κάτι τα παιδιά μου θα πάνε σε κάποιον μακρινό συγγενή ή σε κάποιο ίδρυμα και όχι στην σύντροφό μου.
Απάντησα επίσης στην ερώτηση αν είναι επιλογή να είναι κάποιος/κάποια lgbtqi ανέφερα τις σπουδές μου και είπα ότι γενικά στην κοινωνική σφαίρα θεωρούμε έξυπνο άτομο οπότε με ποια λογική θα έκανα μια τόσο ηλίθια επιλογή, να διαλέξω να είμαι κατάπτυστη και δακτυλοδεικτούμενη;
Είπα ότι η επιλογή που έκανα είχε να κάνει με την γονεϊκότητα και την μητρότητα, αγαπούσα πάντα τα παιδιά και ήθελα να γίνω μητέρα έτσι έπρεπε να διαλέξω να κάνω έναν λευκό ή ψεύτικο γάμο και να ζήσω μια ζωή δυστυχισμένη αφού δεν θα μπορούσα να είμαι ο εαυτός μου με αποτέλεσμα να έχω δυστυχισμένα παιδιά καθώς είναι βέβαιο ότι ένας δυστυχισμένος και καταθλιπτικός γονιός που καταπιέζεται δεν μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά του σε μια ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή ή να κάνω αυτό που έκανα τελικά: μαζί με την σύντροφό μου και την βοήθεια ενός δότης και της επιστήμης έφερα στον κόσμο τα παιδιά μου.
Πάντως αν θυμάμαι καλά είπα περίπου αυτά συν ότι λέει το κείμενο του υπομνήματος Είπα ότι η γονεϊκότητα είναι καθολικό δικαίωμα για όλους τους ανθρώπους και δεν υπάρχει απαγόρευση στο να γίνει κάποιος γονέας σε κανένα έννομο κράτος σε όλο τον κόσμο. Επομένως κανένας δεν μπορεί να μας απαγορεύσει να γίνουμε γονείς.
Για την ακρίβεια είπα ότι με τη σύντροφό μου πέρασαν από τα χέρια μας πέντε παιδιά τα τρία βιολογικά δικά της και τα δύο δικά μου αλλά ποτέ δεν θεωρηθήκαμε πολύτεκνες και δεν πήραμε ποτέ κανένα επίδομα σε αντίθεση με την μητέρα εκείνη του Συλλόγου Πολυτέκνων Ελλάδος που προτείνει να μας φτύσουν .
Ανέφερα ότι δεν καταλαβαίνω γιατί εγώ πρέπει να θεωρούμε λιγότερο μάνα από εκείνη
Τα παιδιά της συντρόφου μου είναι πλέον ενήλικα και ζουν τη δική τους ζωή αλλά τα δύο μικρότερα είναι ανήλικα και θα είναι για άλλα δέκα περίπου χρόνια Αν λοιπόν εγώ πάθω κάτι τα παιδιά μου θα πάνε σε κάποιον μακρινό συγγενή ή σε κάποιο ίδρυμα και όχι στην σύντροφό μου.
Απάντησα επίσης στην ερώτηση αν είναι επιλογή να είναι κάποιος/κάποια lgbtqi ανέφερα τις σπουδές μου και είπα ότι γενικά στην κοινωνική σφαίρα θεωρούμε έξυπνο άτομο οπότε με ποια λογική θα έκανα μια τόσο ηλίθια επιλογή, να διαλέξω να είμαι κατάπτυστη και δακτυλοδεικτούμενη;
Είπα ότι η επιλογή που έκανα είχε να κάνει με την γονεϊκότητα και την μητρότητα, αγαπούσα πάντα τα παιδιά και ήθελα να γίνω μητέρα έτσι έπρεπε να διαλέξω να κάνω έναν λευκό ή ψεύτικο γάμο και να ζήσω μια ζωή δυστυχισμένη αφού δεν θα μπορούσα να είμαι ο εαυτός μου με αποτέλεσμα να έχω δυστυχισμένα παιδιά καθώς είναι βέβαιο ότι ένας δυστυχισμένος και καταθλιπτικός γονιός που καταπιέζεται δεν μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά του σε μια ευτυχισμένη οικογενειακή ζωή ή να κάνω αυτό που έκανα τελικά: μαζί με την σύντροφό μου και την βοήθεια ενός δότης και της επιστήμης έφερα στον κόσμο τα παιδιά μου.
Είπα και άλλα πολλά που δεν αναφέρονται και που ίσως τα δούμε στο κανάλι της Βουλής σήμερα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εδώ σχολιάζεις εσύ - Comment Here
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.