Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2015

Το Σύμφωνο Συμβίωσης συζητήθηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής



Πραγματοποιήθηκε σήμερα η πρώτη συζήτηση επί της αρχής, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, του νομοσχεδίου για το Σύμφωνο Συμβίωσης.

https://parltv.live.grnet.gr/webtv/

Το Σύμφωνο Συμβίωσης, δήλωσαν ότι υπερψηφίζουν επί της αρχής, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ, καθώς και η Ένωση Κεντρώων.

Θετικοί εμφανίστηκαν καταρχήν, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι για τις διατάξεις που αφορούν τα ομόφυλα ζευγάρια, ενώ εξέφρασαν σοβαρές επιφυλάξεις για άλλα άρθρα ζητώντας αλλαγές, ενώ ΚΚΕ και Χρυσή Αυγή δήλωσαν την πλήρη αντίθεση τους επί του νομοσχεδίου.


Τις έντονες διαφωνίες τους εξέφρασαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, κυρίως για τις διατάξεις που αφορούν, τις εκπαιδευτικές άδειες κρατουμένων, την απαλλαγή των κατηγορουμένων για παρακώλυση συγκοινωνιών εφόσον αυτή γίνεται για το κοινωνικό συμφέρον, καθώς και για την αρμοδιότητα που δίνεται στην πρόεδρο του Αρείου Πάγου να ελέγχει πειθαρχικά δικαστές και εισαγγελείς.


"Για μεγάλη ημέρα", μίλησε η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Βασιλική Κατριβάνου, τονίζοντας ότι, "με το Σύμφωνο Συμβίωσης που θεσμοθετούμε γίνεται άρση των διακρίσεων λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού".


"Αναγνωρίζονται στα ομόφυλα ζευγάρια όλα τα δικαιώματα, οικογενειακά, κληρονομικά ασφαλιστικά που έχουν και τα ετερόφυλα. Είναι πολύ ώριμο στη κοινωνία το δικαίωμα να απολαμβάνουν την οικογενειακή ζωή τα ομόφυλα ζευγάρια. Δεν ενδιαφέρει ότι γίνεται στο κρεβάτι τους, δεν μιλάμε για "Κάμα Σούτρα", αλλά για τα δικαιώματα τους. Το να είσαι γκέι ή λεσβία είναι σεξουαλικός προσανατολισμός. Δεν είναι ιδιωτική υπόθεση, να είσαι αόρατος περιθωριοποιημένος και να μην μπορείς να ασφαλίσεις το σύντροφο σου, να πάρετε μαζί άδεια και να απολαύσετε το καλοκαίρι ή τα οικογενειακά υπάρχοντα. Το νομοσχέδιο αυτό δίνει ανάσα ελπίδας σε μεγάλο αριθμό συνανθρώπων μας", υπογράμμισε η Βασιλική Κατριβάνου.
"Η στάση μας δεν μπορεί να κριθεί από τη θέση μας για ένα άρθρο του νομοσχεδίου. Υπό προϋποθέσεις θα συμφωνήσουμε στο Σύμφωνο Συμβίωσης, αλλά η στάση μας εν συνόλω, θα εξαρτηθεί και από άλλα ζητήματα, αλλά και από τη διάθεση του υπουργού στο αν θα επιμένει σε άρθρα που εμείς θεωρούμε πολύ προβληματικά", υποστήριξε ο εισηγητής της ΝΔ Χαράλαμπος Αθανασίου.
"Με το Σύμφωνο Συμβίωσης καθίσταται στην ουσία ο πολιτικός γάμος. Η ΝΔ θα συμφωνούσε στην επέκταση του Συμφώνου Συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια αν διευκρινιστούν ορισμένα θέματα", τόνισε ο Χαράλαμπος Αθανασίου και πρόσθεσε.
"Επιφυλασσόμαστε να δούμε τις βελτιώσεις στα άρθρα που είναι προβληματικά και σε άλλα που ζητούμε να αποσυρθούν. Το κρισιμότερο για εμάς, που θα επηρεάσει τη θέση μας αφορά το άρθρο 12. Η διάταξη είναι ατυχώς διατυπωμένη. Πρέπει να τροποποιηθεί και να ξεκαθαριστεί αν η κυβέρνηση σκοπεύει στο να τεκνοθετούν τα ομόφυλα ζευγάρια".


Ο εισηγητής της ΝΔ, συμφώνησε στη διάταξη που αφορά τις "μωρομάνες", ενώ χαρακτήρισε μεταξύ άλλων, προβληματικά τα άρθρα που αφορούν την απαλλαγή κατηγοριών για παρακώλυση συγκοινωνιών και εξέφρασε, σοβαρές επιφυλάξεις για το άρθρο που αφορά χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών σε κρατούμενους φοιτητές, αλλά και για τις αρμοδιότητες της προέδρου του Αρείου Πάγου για πειθαρχικό έλεγχο σε δικαστές και εισαγγελείς.
Ο εισηγητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, υποστήριξε ότι το Σύμφωνο Συμβίωσης είναι μια θετική διάταξη, που δεν χρειάζεται ωστόσο, όπως είπε, "να πανηγυρίζουμε υπό την έννοια ότι σε διεθνές επίπεδο αυτή η νομική κατάσταση είναι κοινός τόπος".
Παράλληλα, χαρακτήρισε προβληματικές τις διατάξεις που αφορούν τη χορήγηση εκπαιδευτικής άδειας σε κρατούμενους φοιτητές, την ατιμωρησία πράξεων παρακώλυσης της κυκλοφορίας, εφ’ όσον γίνεται για την προάσπιση του κοινωνικού συμφέροντος, και το δικαίωμα άσκησης πειθαρχικής δίωξης από τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου σε δικαστικούς και εισαγγελείς.
"Δεν θεωρούμε ότι ο ομόφυλος σεξουαλικός προσανατολισμός, γεννά και δικαιώματα που ανάγονται στην οικογένεια ή στην προστασία των παιδιών. Οποιαδήποτε μορφή συμβίωσης, από μόνη της, δεν δημιουργεί και δικαιώματα. Εσείς μια ιδιωτική υπόθεση την αναγορεύεται σε οικογενειακή. Ανοίγετε το δρόμο πολιτικά και νομικά για την υιοθεσία από ομόφυλα ζευγάρια", υποστήριξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Γκιόκαςδηλώνοντας ότι το κόμμα του καταψηφίζει.

"Είναι δεδομένη η στήριξη μας για το Σύμφωνο Συμβίωσης, πρέπει όμως, να γίνουν βελτιώσεις", τόνισε από το Ποτάμι, ο εισηγητής του Ιάσων Φωτήλαςκαι συμπλήρωσε ότι είναι ένα πρώτο θετικό βήμα, αλλά άτολμο.
Παράλληλα, χαρακτήρισε "κόκκινο πανί", το άρθρο που επεκτείνει την ηλεκτρονική επιτήρηση και σε άλλες κατηγορίες κρατουμένων, αλλά και τη διάταξη που αφορά πειθαρχικούς ελέγχουν σε δικαστές και εισαγγελείς από τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου.

"Πρέπει η διάταξη για το Σύμφωνο Συμβίωσης να απαγορεύει ρητά στα ομόφυλα ζευγάρια, την υιοθεσία. Επιφυλασσόμαστε. Όχι απλά ανοίγει ο δρόμος, αλλά ευθέως δύναται με τη σύναψη του Συμφώνου, να προχωρήσουν παραπάνω από ένας στην υιοθεσία. Η υιοθεσία παρεμβαίνει σε βάρος τρίτου που εν προκειμένων είναι το παιδί. Το να παρεμβαίνουμε σε ένα τέκνο είναι αντισυνταγματικό και κόντρα στην ευρωπαϊκή σύμβαση για την υιοθεσία", ήταν η θέση του εκπροσώπου των ΑΝΕΛ Βασίλη Κόκκαλη.
"Συμφωνούμε επί της αρχής", δήλωσε ο εισηγητής της Ένωσης Κεντρώων Γιώργος Καρράς, επισημαίνοντας ωστόσο ότι, "υπάρχει ο κίνδυνος, να έχουμε μεταξύ δύο ομοφυλοφίλων και με οποιοδήποτε τρόπο με την τεχνολογία, τεκνοποίηση".
"Θα πρέπει να συμπληρωθούν οι διατάξεις, διότι δια της πλαγίας οδού μπορεί να οδηγεί με έμμεσο τρόπο στην υιοθεσία ομοφυλοφίλων, μεταξύ δύο θηλέων", πρόσθεσε ο Γιώργος Καρράς.
Η συζήτηση του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί αύριο το μεσημέρι, με την ακρόαση φορέων.
https://left.gr/news/symfono-symviosis-syzitithike-stin-armodia-epitropi-tis-voylis




Οι αριστεροί κι οι αναρχικοί ως τεχνοκράτες της ελευθερίας

Posted on 21 Απριλίου, 2013 2:51 πμ από 


του Καπυμπάρα
Anne DesrivieresΗ ιστορία του αριστερού και του αναρχικού κινήματος είναι ταυτισμένη με τους αγώνες για την ισότητα και την ελευθερία. Τα ρεύματα αυτά μάλιστα επιχείρησαν να προσδώσουν στις έννοιες αυτές ένα περιεχόμενο πιο ουσιαστικό από αυτό της τυπικής ισότητας και της τυπικής ελευθερίας που φαίνεται να ικανοποιούν τον κλασικό φιλελευθερισμό.
Σε πολλές περιπτώσεις, τα κινήματα αυτά –και συχνά μάλιστα οι τάσεις τους που ασκούν την πιο ριζοσπαστική κριτική στις δομές της παρούσας κοινωνίας- τείνουν να ιεραρχούν την ελευθερία (ή για την ακρίβεια την δική τους αντίληψη για την ελευθερία) ως ανώτερη αξία από την ισότητα και να απέχουν από διεκδικήσεις της ισότητας όταν κρίνουν ότι αυτές αποκλίνουν απ’ τις δικές τους ιδεολογικές και φιλοσοφικές καταβολές και κινδυνεύουν να αποπροσανατολίσουν τους κοινωνικούς αγώνες από αυτούς που θεωρούν πως θα ’πρεπε να είναι οι στρατηγικοί τους στόχοι. Έτσι, πολλές φορές κομμάτια του ριζοσπαστικού χώρου αρνούνται να σταθούν στο πλευρό διεκδικήσεων για ίσα δικαιώματα και πλάι στη συντηρητική επιχειρηματολογία εναντίον τους ξεφυτρώνει και μια ριζοσπαστική ρητορική που τις ξεπερνά από τ’ αριστερά, καθώς αυτές απαξιώνονται ως μη αρκούντως ριζοσπαστικές. Για παράδειγμα:
  • Οι ομοφυλόφιλοι, όταν διεκδικούν το δικαίωμα στο γάμο καλούνται να είναι ενάντια στο μικροαστικό αυτό θεσμό και γιατί όχι ενάντια στην οικογένεια, την ατομική ιδιοκτησία και το κράτος.
  • Οι μουσουλμάνοι, όταν διεκδικούν αξιοπρεπείς τόπους λατρείας και την έξοδό τους από την κατάσταση του κοινωνικά αόρατου καλούνται να προσχωρήσουν στον αθεϊσμό αφού «η θρησκεία είναι το όπιο του λαού».
  • Οι «αλλοδαποί» μαθητές, όταν διεκδικούν το δικαίωμα να συμμετέχουν κι αυτοί ως σημαιοφόροι στις σχολικές γιορτές καλούνται να είναι ενάντια στα έθνη, της πατρίδες και τις σημαίες τους.

Αναδρομικά, θα μπορούσε να είχε ζητηθεί από τις σουφραζέτες να μη διεκδικούν τη γυναικεία ψήφο, αλλά να είναι ενάντια σε κάθε αντιπροσώπευση και να πάψουν να σπέρνουν κοινοβουλευτικές αυταπάτες αφού, «αν οι εκλογές μπορούσαν να αλλάξουν τον κόσμο θα ήταν παράνομες». Ενώ, ο αγώνας ενάντια στον αντισημιτισμό θα μπορούσε να περιμένει λιγάκι ακόμα και οι αριστεροί και οι αναρχικοί να είχαν καλέσει τον Ντρέυφους να εγκαταλείψει τον ιουδαϊσμό και να γίνει αντιρρησίας συνείδησης (και γιατί όχι; αν επέμενε να στηρίζει με την προσωπική του στάση τη θρησκεία και το μιλιταρισμό, το «Κατηγορώ» του Ζολά θα μπορούσε να είχε γραφτεί εναντίον του).
Αναζητώντας τις αιτίες
Soraya BabaieΜια τέτοια πολιτική αντίληψη παραγνωρίζει το γεγονός ότι ο κόσμος μας χωρίζεται σε κυρίαρχους και κυριαρχούμενους και από άλλες απόψεις πέρα από την ταξική, οι οποίες αλληλοδιαπλέκονται διατηρώντας ταυτόχρονα τη σχετική τους αυτονομία. Έτσι, ο κόσμος χωρίζεται εκτός από παραγωγούς του πλούτου και επικαρπωτές του και σε γυναίκες και άντρες, ομοφυλόφιλους και ετεροφυλόφιλους, λευκούς και μη-λευκούς. Μπορεί μάλιστα κάποιος από μια άποψη να ανήκει στους κυριαρχούμενους, αλλά από μια άλλη στους κυρίαρχους (π.χ. να είναι εργάτης, αλλά λευκός ή να είναι αραβικής καταγωγής, αλλά άντρας κ.λπ.). Με αυτό κατά νου, κάποιος κακόβουλος θα μπορούσε να παρατηρήσει ότι οι ριζοσπαστικές πολιτικές συλλογικότητες που μιλούν στο όνομα των συμφερόντων της εργατικής τάξης αποτελούνται στην πλειοψηφία τους (και κυρίως στα ανώτερα κλιμάκιά τους) από λευκούς ετεροφυλόφιλους άντρες και επειδή το είναι καθορίζει τη συνείδηση, η ριζοσπαστική απαξίωση των διεκδικήσεων για στοιχειώδη ισότητα δικαιωμάτων όσον αφορά τις μη ταξικές μορφές καταπίεσης, υποκρύπτει ένα πολύ βολικό προσκλητήριο στους κυριαρχούμενους να παραμείνουν στη θέση του κυριαρχούμενου, διαιωνίζοντας δυσμενείς διακρίσεις για μερικούς και προνόμια για άλλους.
Βέβαια, μια τέτοια στάση μπορεί να είναι ειλικρινής και να προέρχεται από το γνωστό σύνδρομο του να θέλεις να είσαι ο πιο ριζοσπάστης – επαναστάτης απ’ όλους και όχι από μια διάθεση διατήρησης προνομίων. Τότε όμως, για να είναι συνεπής, πρέπει να μην κάνει διακρίσεις και προϋποθέτει όχι την απραξία (στάση διόλου ριζοσπαστική) αλλά την ενεργή κινητοποίηση. Έτσι, αν αρνείσαι για επαναστατικούς λόγους να υποστηρίξεις τον γάμο των ομοφυλόφιλων οφείλεις, αν θες να είσαι συνεπής, να ξεκινήσεις μια καμπάνια για την κατάργηση του στρέιτ γάμου (αφού πρώτα καθαρίσεις τις γραμμές σου από τα παντρεμένα μικροαστικά στοιχεία) ή αν δεν υποστηρίζεις την οικοδόμηση μουσουλμανικού τεμένους θα έπρεπε για λόγους επαναστατικής συνέπειας να μαζεύεις π.χ. υπογραφές για την κατεδάφιση και των χριστιανικών εκκλησιών.


Βέβαια, κάτι τέτοιο, ακόμα κι αν γινόταν πραγματικά, φαίνεται να αδιαφορεί για τις επιθυμίες όσων θέλουν να απολαμβάνουν στο σήμερα τα στοιχειώδη δικαιώματα που οι υπόλοιποι ήδη απολαμβάνουν κι όχι να περιμένουν για να γίνει αυτό πρώτα να έρθει ο κόσμος ανάποδα ή και όσων είναι συντηρητικοί και δε βλέπουν τους εαυτούς τους ως κομμάτι του κινήματος για ριζική αλλαγή του κόσμου (η εξασφάλιση των δικαιωμάτων των οποίων, νομίζω, μας αφορά αν αναζητούμε έναν τρόπο κοινωνικής οργάνωσης διαφορετικό από το μοντέλο του μονοκομματικού κράτους ή της «ανοιχτής» συνέλευσης κατά βάση συμφωνούντων, που να χωράει τη διαφωνία). Οι ριζοσπάστες, κατά τη γνώμη μου πάντα, δεν αρκεί να μην κάνουν διακρίσεις, αλλά οφείλουν να αγωνίζονται ενάντια στις διακρίσεις.


Αντιλήψεις για την ελευθερία
Αυτού του τύπου η ριζοσπαστική αδιαφορία για την ισότητα, μαρτυρά και την αντίληψη που έχει ένα μέρος της αριστεράς και του αναρχικού χώρου για την ελευθερία. Η αντίληψη αυτή, εκκινώντας από τη σωστή λογική ότι ελευθερία δεν σημαίνει απλά ελευθερία να διαλέξεις ανάμεσα σε προκατασκευασμένες από άλλους επιλογές αλλά και τη δυνατότητα οικοδόμησης της δικής σου εναλλακτικής, καταλήγει να ταυτίζει την ελευθερία με την υιοθέτηση της κοσμοθεωρίας σου και της δικής σου αντίληψης για την ελευθερία. Όμως, η υιοθέτηση μιας ριζοσπαστικής στάσης από κάποιον για να είναι ελεύθερη και γνήσια προϋποθέτει εκτός από τη συμμετοχή του στη διαμόρφωσή της και το δικαίωμά του να μην την υιοθετήσει. Έτσι, μαζί με την πάλη για την ηγεμονία της δικής μας ιδεολογικής αντίληψης στην κοινωνία, οφείλουμε παράλληλα να αγωνιζόμαστε και για τη διεύρυνση του πεδίου των επιλογών, δηλαδή του πεδίου των ζητημάτων που αποτελούν δημόσιο και δημοκρατικό διακύβευμα.

Το να διεκδικούμε το δικαίωμα π.χ. των ομοφυλόφιλων στο γάμο δε σημαίνει ότι τους προτείνουμε κιόλας να παντρευτούνε, αλλά ότι τους αναγνωρίζουμε ως ίσους και ως ικανούς να επιλέξουν (καθώς και πως θεωρούμε την ώσμωση με τα αγωνιζόμενα κομμάτια των κυριαρχούμενων προτιμότερη επιλογή από τη διατήρηση της ιδεολογικής μας καθαρότητας και τα πατερναλιστικά κηρύγματα από καθέδρας). Διαφορετικά, αν αρνούμαστε να συμμετέχουμε στον αγώνα για ίσα δικαιώματα είναι σαν να ομολογούμε ότι φοβόμαστε ότι ο άλλος δε θα κάνει σωστή χρήση της ελευθερίας του, ότι σαν καλοί πατερναλιστές γνωρίζουμε ποιο είναι το καλό του καλύτερα απ’ τον ίδιο και ότι μας έχει διορίσει υπεύθυνους να τον προφυλάσσουμε από λάθη και δεξιές αποκλίσεις και μάλιστα με τη βοήθεια απαράδεκτων κρατικών απαγορεύσεων, ελπίζοντας ενδόμυχα ότι αυτές θα τον αναγκάσουν θέλοντας και μη να ριζοσπαστικοποιηθεί  (ελπίδα που δεν είναι και τόσο βάσιμη).
Περιορίζοντας το δικαίωμα επιλογών του, περιορίζουμε τελικά και το εύρος των θεμάτων που εμπίπτουν στο πεδίο της ιδεολογικής αντιπαράθεσης και της πολιτικής και λειτουργούμε έτσι κατά το πρότυπο των νεοφιλελεύθερων τεχνοκρατών της οικονομίας, σαν ιδιότυποι αριστεροί ή αναρχικοί «τεχνοκράτες της ελευθερίας».


______________________________________________________________________________________________
Σόρτλινκ: http://wp.me/p1pa1c-iHS



Θερμή παράκληση προς όλ@ς Όλ@ έχουμε στο περιβάλλον μας μία ή περισσότερες οικογένειες με γονείς/γονέα που αυτοπροσδιορίζεται ως lgbtqi Όλ@ έχουμε στο περιβάλλον μας ζευγάρια που είναι στη διαδικασία ή εκφράζουν την επιθυμία να γίνουν γονείς. Είναι πραγματική ανάγκη να βρεθούμε με κάποιο τρόπο όλ@ μαζί. Όταν ξεκινήσαμε ήμασταν στο " δεν υπάρχουν αυτά στην Ελλάδα", έχουμε φτάσει στο "σιγά μωρέ μια χούφτα άνθρωποι είναι" άρα για τα κόμματα που μετράνε ψηφαλάκια δεν αξίζουμε να ασχοληθούν μαζί μας. Ξέρουμε ότι είμαστε πολλ@ και κάθε μέρα που περνάει γινόμαστε και περισσότερ@ καθώς όλο και περισσότερ@ αρνούνται να στερηθούν το δικαίωμα τους στην γονεϊκότητα εξαιτίας των στερεοτύπων που έχουν σχέση με τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου. Αν γίνει αυτό το βήμα και συσπειρωθούμε θα αποκτήσουμε περισσότερη δύναμη και τη δυνατότητα να διεκδικήσουμε πιο αποτελεσματικά ίσα δικαιώματα για μας και τα παιδιά μας.
Μη σταματάτε λοιπόν ούτε λεπτό να λέτε σε όσ@ς γνωρίζεται πόσο σημαντικό είναι να έρθουν κοντά μας μέχρι να τους πείσετε. Μετά είναι όλα εύκολα καθώς είναι απολύτως ανακουφιστικό υποστηρικτικό και ζωογόνο -σχεδόν σαν οξυγόνο σε συνθήκες διαστήματος- να μοιράζεσαι την εμπειρία σου με άλλους γονείς και εξίσου είναι ανακουφιστικό υποστηρικτικό και ζωογόνο για τα παιδιά μας να ξέρουν ότι δεν είναι τα μοναδικά παιδιά στον κόσμο που μεγαλώνουν σε αντίστοιχες οικογενειακές δομές.
Σήμερα στην Επιτροπή της Βουλής που συζητάει για το ν/σ "Σύμφωνο Συμβίωσης και άλλες διατάξεις" θα μεταφέρουμε την εμπειρία μας και θα καταθέσουμε το αίτημά μας Φανταστείτε πόσο ευκολότερο θα ήταν για μας να ξέρουμε ότι έχουμε μαζί μας όλ@ς τους γονείς που εσείς γνωρίζεται αλλά που δεν έχουν έρθει ποτέ σε επαφή μαζί μας.





Grecia: unioni civili entro dicembre ma senza adozione


Grecia: unioni civili entro dicembre ma senza adozione
Primo dibattito nel Parlamento greco: il Ministro rassicura, niente adozioni
Una garanzia esplicita del ministro della Giustizia, Nikos Paraskevopoulos, che procederà, se necessario, ad apportare ulteriori modifiche al fine di chiarire pienamente il divieto di adozione alle coppie dello stesso sesso: si è concluso così ieri il primo dibattito in Parlamento sul disegno di legge sulle unioni civili .
Forti erano state nei giorni scorsi infatti le preoccupazioni manifestate sia da deputati dell'opposizione che dell'ANEL (il partito indipendentista, al governo insieme a SYRIZAdel premier Tsipras), che avevano chiesto di chiarire un articolo del disegno di legge, tale da non lasciare spazio a interpretazioni errate.

"Il governo intende fare leggi chiare ed oneste.Se volessi introdurre l'adozione lo farei in modo esplicito. Si tratta di una questione di interesse per la società e il governo non intende nascondere nulla in una disposizione di un disegno di legge. E' chiaro che questo disegno di legge non prevede l'adozione, se pensate che ci sia necessità di chiarire lo faremo", ha dichiarato così ieri il ministro della Giustizia Nikos Paraskevopoulos.

Le unioni civili sulla carta hanno i voti per passare, sia per il sostegno dei deputati di SYRIZA e ANEL, che di quelli dell'Unione dei centristi. Inizialmente favorevoli, i partiti Nuova Democrazia (liberali) PASOK (di sinistra) e "Il fiume" (Ποτάμι) hanno espresso gravi riserve su alcuni parti del disegno di legge tra cui l'articolo 12 che sembra aprire la strada all'adozione (o stepchild che sia).

Il relatore di SYRIZA, Vasilikí Katrivanou, ha dichiarato che l'approvazione delle unioni civili sarà un grande giorno per la Grecia, sottolineando che "l'obiettivo è quello di eliminare la discriminazione basata sull'orientamento sessuale", "riconoscendo alle coppie dello stesso sesso tutti i diritti familiari e sociali che sono riservati alle coppie eterosessuali. La società greca è molto matura per permettere alle coppie dello stesso sesso di avere una vita familiare riconosciuta dallo Stato. Non mi interessa cosa succede nel loro letto, non parliamo di 'Kamasutra' ma dei loro diritti".

Ad aver avanzato obiezioni sull'articolo 12, che sembrerebbe aprire la strada alle adozioni, sono stati i deputati di Nuova Democrazia oltre che quelli dell'alleato di governo di Tspiras, ANEL. Per il partito ha parlato Charalambos Athanasiou che ha chiesto al governo di migliorare proprio l'articolo 12: "Questo articolo di legge va rivisto. Deve essere modificato per chiarire se il governo intende dare il via alle adozioni alle coppie dello stesso sesso".

4 σχόλια :


  1. Υπάρχουν οι "προοδευτικοί" άνθρωποι οι οποίοι κατακεραυνώνουν τον γάμο εν γένει ( έτερο ή γκέι), επειδή είναι ένας παρωχημένος συντηρητικός θεσμός που σκοπό έχει την υποδούλωση των ατόμων και κυρίως της γυναίκας. Ίσως και να έχουν δίκιο. Όμως ξεχνούν ότι οι ίδι@ μπορούν, αν θέλουν, να συνάψουν σύμφωνο συμβίωσης, να παντρευτούν είτε θρησκευτικά είτε πολιτικά και κυρίως, χωρίς να έχουν κάνει κανένα από τα παραπάνω, να αναγνωρίσει ο ένας το παιδί της άλλης ή και να παιδοθετήσουν από κοινού αν το επιθυμούν. (Άλλωστε τώρα πια το στίγμα για παιδιά έξω από τον γάμο έχει αρχίσει να σβήνει και στη χώρα μας.) Κάτι που τα ΛΟΑΔ άτομα δεν μπορούν επειδή τους απαγορεύεται θεσμικώς. Και εκτός αυτού δέχονται πόλεμο τόσο για τις σχέσεις που συνάπτουν ( τις μη αναγνωρισμένες) αλλά και για το ότι υπάρχουν στην κοινωνία ως οντότητες. Άρα τους φορτώνουν με ακόμη μια καραμπινάτη θεσμική ΔΙΑΚΡΙΣΗ.
    Υπάρχουν και οι ακόμα πιο "προοδευτικοί" άνθρωποι που τάσσονται κατά της παιδοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια, επειδή δήθεν θέλουν να προστατέψουν τα παιδιά από τον εκφοβισμό που θα δεχθούν από τ@ς συμμαθητ@ες τους {τα παιδιά είναι κακά, λένε, αλλά ξεχνούν ότι αυτ@ τα εκπαιδεύουν να είναι κακά και η νοοτροπία τους που διαιωνίζει αυτή την κακία}. Κατά τ'άλλα είναι υπέρ της νομικής αναγνώρισης των σχέσεων ομοφύλων. Ο βαθύτερος λόγος που τάσσονται κατά είναι το υποδόριο μίσος προς τα ΛΟΑΔ άτομα και ο φόβος μήπως τελικά μπορεί να γίνεσαι ΛΟΑΔ κι έτσι να μεταλαμπαδεύσουν οι ΛΟΑΔ γονείς το ΛΟΑΔιλίκι τους στα παιδιά τους. Πράγμα καταστροφικό για έναν ετεροσεξιστικό κόσμο που δε δέχεται την ετερομορφία. Αυτά τα άτομα είναι τα πιο ύπουλα και τα πιο καταστροφικά στην προσπάθεια διεκδίκησης και αναγνώρισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, επειδή το παίζουν φιλικά προσκείμενα ενώ στην πραγματικότητα είναι λύκοι με προβιά. Χρησιμοποιούν την έμμεση καταπίεση (passive aggressive) που προσπαθούν με ωραίο τρόπο να σε πείσουν ότι σου αφαιρούν δικαιώματα για το δικό σου καλό. Σε αγαπούν και σε στηρίζουν μεν, αλλά μέχρι εκεί που δε θα εξισωθείς μαζί τους.
    ΛΟΑΔ
    Λεσβίες Ομοφυλόφιλ@ Αμφιφυλόφιλ@ Διεμφυλικ@
    @ = αντισεξιστική γλώσσα
    Stavros Giannakopoulos

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  2. Η φράση "βελτιωτικές ρυθμίσεις" που ανέφερε ο υπουργός για να χαρακτηρίσει την απαγόρευση της τεκνοθεσίας από ομόφυλα ζευγάρια είναι ό,τι πιο απογοητευτικό και συντηρητικό έχει ακουστεί από τον ίδιο, μαζί με την εισήγηση του νομοσχεδίου για την αλλαγή του κώδικα πολιτικής δικονομίας που ο ίδιος έκανε το καλοκαίρι. Εκεί είχαμε την υπόμνηση ότι διαφωνεί, εδώ έχουμε μια απίστευτη στροφή για να χαϊδέψει τα αυτιά των διαφωνούντων στην αναγνώριση δικαιωμάτων στα ομόφυλα ζευγάρια με το καινούργιο σύμφωνο συμβίωσης. Αν φτάσαμε στο σημείο να απαγορεύεται ρητά στα ομόφυλα ζευγάρια να τεκνοθετήσουν και να το χαρακτηρίζουμε "βελτίωση" δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί να ισχυρίζεται ο ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με μια σειρά στελεχών του, από τον Γιάννη Μπαλάφα, μέχρι τη Βασιλική Κατριβάνου ότι είναι υπέρ των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤ κοινότητας. Είναι μια απίστευτη στροφή και αν επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη κωλοτούμπα μετά το μνημόνιο. Θα φέρει δε σίγουρα καινούργιες προσφυγές στο ΕΔΔΑ και σίγουρες καταδίκες. Πρόκειται για παραχώρηση της κυβέρνησης προς συντηρητικούς κύκλους στο όνομα του πολιτικού ρεαλισμού της υπερψήφισης από αυτούς στη βουλή. Οψόμεθα για το τι μέλει γενέσθαι. Αύριο είναι η ακρόαση των φορέων στη βουλή και περιμένουμε και εκεί την τοποθέτηση του υπουργού. Αρκετά με τη διπροσωπία και την υποκρισία. Θέλουμε καθαρή θέση τώρα.Antonis Sigalas

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  3. ·
    Στην ΝΔ, τους ΑΝΕΛ, το ΚΚΕ και την ΈΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ που ζητούν ρητή απαγόρευση στα ομόφυλα (μόνο!) ζευγάρια για την υιοθεσία, αφιερώνω την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου της 22.1.2008 στην υπόθεση Ε.Β. κατά Γαλλίας, με την οποία η Γαλλία καταδικάστηκε για παραβίαση του δικαιώματος σεβασμού της οικογενειακής ζωής (άρθρο 8 Ευρωπαϊκής Σύμβασης) σε συνδυασμό με την απαγόρευση διακρίσεων λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού (άρθρο 14 Ευρωπαϊκής Σύμβασης), επειδή οι γαλλικές υπηρεσίες αρνήθηκαν σε μια γυναίκα να υιοθετήσει, επειδή συμβιούσε με άλλη γυναίκα.
    Vasilis Sotiropoulos

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εδώ σχολιάζεις εσύ - Comment Here

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Contact Us

Name *
Email *
Subject *
Message *
Powered byEMF Web Forms Builder
Report Abuse