Κυριακή 11 Μαΐου 2014

Και τώρα; Πως θα εξηγήσω τη Eurovision στα παιδιά μου;




    Εξηγώντας στα παιδιά για τη EurovisionΕξηγώντας στα παιδιά για τη Eurovision
     Γράφει ο  στις 11.05.2014, 16:42
    - Δεν χρειάζεται να το εξηγήσεις στο παιδί σου. Απλά πίστεψε!Γέρων Μπατσίσιος
    Έλα τώρα, το έχεις ξανακούσει το παραπάνω και δεν σε ξένισε. Σοβαρά όμως τώρα, η γνώμη μου για την Conchita Wurst μπορεί να εκφραστεί μονολεκτικά. Μπλιαξ! Και για όσους θέλουν και την ανάλυση γι αυτό το "Μπλιαξ", ας διαβάσουν εδώ! Η νίκη της όμως στην Eurovision έδωσε το έναυσμα για έναν συγκεκριμένο προβληματισμό που βλέπω να διατυπώνεται από πολλούς, ακόμα και από άτομα σκεπτόμενα και με γνώσεις.
    - Και τώρα; Τι θα πω τώρα στο παιδί μου; Τι είναι αυτό που κέρδισε στη Eurovision; Άντρας ή γυναίκα;
    Δηλαδή με άλλα λόγια καλέ μου συμπολίτη, όντας ενήλικος και (θεωρητικά πάντα) κατάλληλος για να μεγαλώνεις παιδιά και να τους δίνεις συμβουλές και τους εξηγήσεις για τον κόσμο που συναντάνε τριγύρω τους, στη συγκεκριμένη ειδικά περίπτωση θα προτιμούσες μια καθαρά θεσμική παρέμβαση, η οποία να απαγορεύει σε γυναίκες με μούσια να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς τραγουδιού, ώστε να μπορέσεις να βγεις από τη δύσκολη (;;;) θέση. Έτσι; Σου έχω λοιπόν μερικά ιδιαίτερα απλά λογικά συμπεράσματα που θα σου λύσουν πιθανώς κάποιες απορίες.

    Conchita Wurst και Eurovision...




    Η Conchita Wurst δεν πείραξε κανέναν. Είναι ένα (κατά την προσωπική μου άποψη)  ***********, το οποίο δήλωσε συμμετοχή σε έναν διαγωνισμό τραγουδιού και κέρδισε. Δεν μου στέρησε κάποια ελευθερία μου, δεν καταχράστηκε τα λεφτά μου και δεν με κακομεταχειρίστηκε με οποιονδήποτε τρόπο. Ποιο είναι λοιπόν εκείνο το αντικειμενικό κριτήριο με το οποίο θέλεις να της απαγορεύσουμε να τραγουδάει δημόσια; Θλιβερό να υπενθυμίζουμε τα αυτονόητα αλλά το προσωπικό μου και το προσωπικό σου γούστο δεν είναι αντικειμενικά κριτήρια.

    ... VS Greece...

    Επειδή όμως, ειδικά στην Ελλάδα, μπορούμε να βρούμε αρκετούς που μας πειράζουν συστηματικά και αντικειμενικά και αρκετά συνεπαγόμενα ερωτήματα τα οποία θα είναι δύσκολο να εξηγήσουμε στα παιδιά μας, έλα να καταπιαστούμε με ένα άλλο ευρύ ερώτημα:


    Θα ήθελα λοιπόν να με βοηθήσεις να εξηγήσω στα παιδιά μου τι επάγγελμα κάνει ο παπάς; Ποιο έργο επιτελεί; Τι είναι το άγιο φως, σε τι χρησιμεύει και για ποιον λόγο μεταφέραμε πριν από μερικές μέρες, με κρατικά λεφτά, το κερί των παπάδων με τιμές αρχηγού κράτους; Και μη διανοηθείς να μου πεις ότι έχω προσωπικό θέμα με τους παπάδες και δεν (πρέπει να) με αφορά το θέμα, γιατί μάλλον θα έχεις ξεχάσει μια μικρή λεπτομέρεια. Τους πληρώνω. Και τους πληρώνουμε όλοι με το έτσι θέλω! Και σε αυτές τις συγκεκριμένες βλαβερές πρακτικές δεν σε είδα να προβληματίζεσαι ιδιαίτερα για το πώς θα τις εξηγήσεις στα παιδιά σου!

    ... VS You!

    Γιατί το παιδί σου βλέπει Eurovision; Γιατί βλέπει τηλεόραση γενικότερα; Γιατί βλέπεις εσύ τηλεόραση και Eurovision αντί να ασχολείσαι μαζί του; Εγώ πιστεύω ότι κανονικά θα έπρεπε να απαγορευτεί η τηλεόραση σε όλα τα σπίτια. Τι είπες; Με ποιο δικαίωμα θα σου απαγορεύσουν την τηλεόραση; Ααα, ναι, ξέχασα! Θέλεις να έχεις δικαίωμα να βλέπεις ότι γουστάρεις, να έχεις δικαίωμα να διαπαιδαγωγείς τα παιδιά σου όπως γουστάρεις και να διαμαρτύρεσαι εναντίον των δικαιωμάτων των άλλων όποτε δεν τα γουστάρεις. Έτσι; Ωραία! Σκέψου το λίγο καλύτερα αυτό το τελευταίο και θα αρχίσεις να καταλαβαίνεις.
    http://www.o-klooun.com/koinonia/conchita-wurst-explanations#.U2-0Cfl_vU9

    Μάθημα ανοχής στη διαφορετικότητα θέλησε να δώσει φέτος η Αυστρία, επιλέγοντας ως υποψήφιά της στην Eurovision τη γενειοφόρο Conchita Wurst.
    (Κοίταζα την αυστριακή τραγουδίστρια αφηρημένη, με σκέψεις που - όπως υπενθύμισα μετά στον εαυτό μου - ταίριαζαν σε άλλες εποχές. Η ιδέα π.χ., πως όλες οι χώρες επιδιώκουν την καταγραφή μέσω της διαφορετικότητας, ταίριαζε στην προ δεκαετίας άντε προ πενταετίας, εποχή – όχι όμως σήμερα. Σήμερα, η διαφορετικότητα προκαλεί, αναστατώνει και διαταράσσει τις κατεστημένες ισορροπίες, η υπόδειξή της δεν γίνεται για να καταστήσει θετικά διακριτό το μήνυμα, αρνητικά αντανακλαστικά προκαλεί. Ορίστε και η συνέχεια της ιστορίας).
    Σε δημοσίευμα της "Monde" επισημαίνεται ότι η Αυστριακή υποψήφια προκάλεσε ήδη πολλούς κλυδωνισμούς στον διαγωνισμό, που φέτος τελεί υπό την εποπτεία της Δανίας. Η Λευκορωσία κατήγγειλε την «ανώμαλη» κατάσταση, ενώ ο Αρμένιος Aram MP3 θεώρησε, ότι η συμμετοχή της Conchita Wurst «ούτε σωστή είναι, ούτε ενδεδειγμένη» και ζήτησε από την Κοπεγχάγη να «της επιτρέψει να αποφασίσει αν είναι άντρας ή γυναίκα». Ο Ρώσος βουλευτής V. Milonov επίσης, αυτός που είχε πρωτοστατήσει στη θέσπιση νόμου ώστε να απαγορεύονται στη Ρωσία οι gay-parade, αξίωσε από τη Ρωσική Εθνική Επιτροπή να αποφασίσει την αποχή της από «αυτή την ευρωπαϊκή gay parade, που είναι η Eurovision», υποστηρίζοντας ότι η συμμετοχή της αυστριακής υποψήφιας «προσβάλλει» τους Ρώσους τηλεθεατές…
    Και η μεν Ρωσία εξακολουθεί να μετέχει στον διαγωνισμό, η δε Αυστρία μπήκε δυναμικά στο θέμα υποστηρίζοντας με θέρμη την υποψήφιά της. Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η αυστριακή τηλεόραση κάλεσε τους τηλεθεατές να φορέσουν απόψε μια ψεύτικη γενειάδα, για να υποστηρίξουν όλοι μαζί την Conchita. «Ενωμένοι στην ανεκτικότητα» είναι το σχετικό σύνθημα.
    Στο δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας αναφέρεται επίσης, ότι στον τελικό του διαγωνισμού έχουν περάσει τόσο η Ρωσία, όσο και η Ουκρανία, ενώ σημειώνεται, πως παρά το δημοψήφισμα της Κριμαίας, επειδή η περιοχή εξακολουθεί να εξαρτάται από τον ουκρανικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα, οι ψήφοι της Κριμαίας θα συνυπολογιστούν σε αυτές της Ουκρανίας…
    Με άλλα λόγια στη Eurovision φέτος, η πολιτική διάσταση δεν εξαντλείται στις περιφερειακές ζώνες επιρροής, αλλά έχει ένα νέο και καυτό θέμα. Η Αυστρία σερβίρει στη μεγάλη ευρωπαϊκή κοινωνία που παρακολουθεί με πίτσες και μπύρες τη Eurovision, το θέμα της ομοφοβίας. Το τραγούδι "Rise as phoenix" είναι το μήνυμα αυτών που είναι διαφορετικοί κι έχουν υποφέρει από τη διακριτική στάση της πολιτείας και της κοινωνίας.
    (Τελικά, μου φαίνεται, ότι η Eurovision με το κιτσό-μπαρόκ ντεκόρ της, είναι ένας ζωντανός διαγωνισμός που μπαίνει στα βαθιά ταμπού της ευρωπαϊκής κοινωνίας, τα τραντάζει και τα αποδραματοποιεί. Σαν να βλέπω διαφορετικά τη Eurovision από σήμερα.)

    3 σχόλια :

    1. Η χρήση ουδέτερων αντωνυμιών ως μηχανισμός εξευτελισμού (βλ. "αυτό που κέρδισε", "αυτό το πράγμα", "αυτό που δεν ξέρει καν τι ειναι") δείχνει πόσο ισχυρό είναι το [δυαδικά θεωρούμενο] έμφυλο φορτίο που μας περιστοιχίζει και επιχειρεί να μας οριοθετήσει. Τόσο ισχυρή είναι η πλέξη του κοινωνικού φύλου με την ανθρώπινη ζωή που η ουδετερότητα μεταμορφώνεται σε προσβολή: ο αμφίσημος ή/και ρευστός-ως-προς-την-έκφραση-φύλου-του άνθρωπος μετατρέπεται σε "αυτό"--σε "πράγμα" και σε μη-άνθρωπο.
      The moral is clear: to be binary-gendered is to be human.
      Οι άνθρωπες δεν υπάρχουν για να υπηρετούν τα αισθητικά σου κριτήρια ή για να είναι σεξουαλικώς επιθυμητοί σε εσένα προσωπικά--η αξία τους και η ύπαρξή τους δεν επιβεβαιώνεται από τοπικίστικα περιγράμματα δράσης και ταυτότητας. Ουφ.
      Eliza Goroya

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    2. Τελείως άκυρο να συγκρίνετε τον παπά με την Κονσίτα, μιλάμε για παντελώς ανόμοια πράγματα.
      Ο πρώτος ασχολείται με τη σφαίρα του φανταστικού, η οποία είναι μια απόλυτα νομιμοποιημένη "πραγματικότητα" στην Ελλάδα και οι Έλληνες είναι πεπεισμένοι ότι πρέπει να υπάρχει αφού είναι εκπρόσωπος ενός θεσμού, που αποτελεί και συνεκτικό στοιχείο των Ελλήνων.
      Η Κονσίτα, απο την άλλη, δεν καταφέραμε να καταλάβουμε τι ακριβώς εκπροσωπεί και αυτό απ' ότι κατάλαβα ήταν και το πρόβλημα του Έλληνα(ρα).
      Το αν πείραξε ή όχι κάποιον η Κονσίτα δεν είναι επιχείρημα.
      Ελπίζω να υπάρξει κάποιο πιο δυνατό άρθρο στο μέλλον, όχι για την Κονσίτα, αλλά για το σε ποιους αναφερόταν με το "we are unstoppable".

      ΑπάντησηΔιαγραφή

    3. Maria Cyberdyke
      7 ώρες · Kallithéa ·
      οι ανιψιες μου μια μερα στο οικογενειακο τραπεζι μου ειπαν μεγαλοφωνα"θεια εισαι αγοροκοριτσο" και χαμογελαστα τους ρωτησαμε τι σημαινει αυτο;" και αρχισαν παιδικα αλλα στοχευμενα και ορθα να μας εξηγουν και τοτε ρωτησα αν εχουν στο σχολειο και αλλα αγοροκοριτσα και τοτε πεταγεται η πιο μικρη 7 χρονων και μας λεει " εχω ενα συμμαθητη που ειναι σαν κοριτσακι" και εφτιαξε μονη τησ την λεξη "κοριτσοαγορο". Η συζητηση κρατησε για καποια μπολικα λεπτα ακομα και ηταν υπεροχη, ανοιχτη, αληθινη και τιμια. Να ετσι μιλας στα παιδια σου οταν σε ρωτησουν για τη τραγουδιστρια την Eurovision. Γιατι εμεις τα " αγοροκοριτσα και κοριτσοαγορα" στο σχολειο ξερετε τι εχουμε τραβηξει επειδη δεν μιλατε εσεισ ετσι στα παιδια σας.

      ΑπάντησηΔιαγραφή

    Εδώ σχολιάζεις εσύ - Comment Here

    Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

    Contact Us

    Name *
    Email *
    Subject *
    Message *
    Powered byEMF Web Forms Builder
    Report Abuse