Αθήνα, 21 Μαίου 2015
Θέμα: «Επίθεση με όπλο κατά τρανς γυναίκας στο κέντρο της Αθήνας».
Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (Σ.Υ.Δ.) αναγνωρισμένη συλλογικότητα για την υποστήριξη των δικαιωμάτων της τρανς κοινότητας, καταγγέλλει επίθεση με όπλο κατά τρανς γυναίκας στο κέντρο της Αθήνας.
Συγκεκριμένα, τα ξημερώματα της Πέμπτης 21.5.2015, περί ώρα 6.00-6.10 το πρωί, στην περιοχή κοντά στο Σταθμό Λαρίσης κοντά στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής και πλησίον των γραφείων της Χρυσής Αυγής, άγνωστος εύσωμος άντρας ηλικίας 35-40 ετών όταν αντιλήφθηκε ότι είχε μπροστά του τρανς γυναίκα, την εξύβρισε αποκαλώντας τη «τραβέλι», εκείνη του ανταπάντησε υπερασπιζόμενη την αξιοπρέπειά της, και στη συνέχεια χωρίς να καταλάβει πώς καθώς όλα έγιναν πολύ γρήγορα, την πυροβόλησε στα πόδια, στους μηρούς και κοντά στα γεννητικά όργανα, πιθανότατα με κυνηγετικό όπλο.
Η τρανς γυναίκα έφτασε τρομοκρατημένη και αιμόφυρτη στην είσοδο της Τροχαίας όπου γυναίκα αξιωματικός της Τροχαίας προσπάθησε να τη συνεφέρει, της προσέφερε νερό και τις πρώτες βοήθειες και αμέσως κάλεσε το ΕΚΑΒ. Σύμφωνα με τη μαρτυρία της τρανς γυναίκας, η συμπεριφορά των αστυνομικών της Τροχαίας υπήρξε υποδειγματική.
Μεταφέρθηκε σε κεντρικό νοσοκομείο της Αθήνας στη χειρουργική κλινική όπου της καθάρισαν και αφαίρεσαν τα θραύσματα από τα σκάγια και νοσηλεύεται. Όπως ενημερώθηκαν εκπρόσωποι του ΣΥΔ που έσπευσαν στο νοσοκομείο αφού πληροφορήθηκαν την επίθεση, θα νοσηλευτεί όσο χρειαστεί , θα γίνουν επαναληπτικές εξετάσεις καθώς και αξονική τομογραφία, για να διαπιστωθεί αν έχουν αφαιρεθεί τα θραύσματα πλήρως. Παράλληλα, η τρανς γυναίκα έδωσε κατάθεση σε αστυνομικό και πλήρη καταγραφή της επίθεσης.
Το Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών (ΣΥΔ), κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και θα αναλάβει όλες τις δυνατές πρωτοβουλίες για τη καταπολέμηση των εγκλημάτων μίσους με έδαφος τη ταυτότητα φύλου, καθώς τα κρούσματα τρανσφοβικών επιθέσεων πολλαπλασιάζονται -πρόσφατο το περιστατικό επίθεσης στην Ευβοια- και όπως καταγράφηκε προ ημερών στην ετήσια έκθεση του Δικτύου Καταγραφής Ρατσιστικής Βίας, είναι ιδιαίτερης σκληρότητας.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΔΙΕΜΦΥΛΙΚΩΝ (Σ.Υ.Δ.)
http://www.transgender-association.gr
transgender.support.association@gmail.com
Εμείς ως Proud Press οφείλουμε να αναδημοσιεύσουμε τον οδηγό αντιμετώπισης της ομοφοβίας/τρανσφοβίας των άλλων, ώστε να αποκτήσετε μια μικρή ιδέα διαχείρισης τέτοιων ρατσιστικών συμπεριφορών.
- Τι είναι αυτό που προκαλεί το θύτη να επιτεθεί στο θύμα;
ΕΕ: Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί ο θύτης είναι η εμφάνιση, δηλαδή το ντύσιμο, το έντονο βάψιμο κλπ. Αν η εμφάνιση παραπέμπει σε συγκεκριμένα κοινωνικά στερεότυπα – μη αποδεκτά από τον θύτη, ας πούμε ότι είναι το πρώτο καμπανάκι βάσει της «λογικής» του θύτη.
- Τι όμως είναι αυτό που ωθεί ένα άτομο να μετατρέψει τον θυμό του σε βίαιο ξέσπασμα;
ΕΕ: Αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι τα πραγματικά αίτια αυτής της συμπεριφοράς βρίσκονται στην ψυχοσύνθεση του θύτη, πιστεύω ότι αυτό που δρα καταλυτικά στο να ασκήσει ένα τέτοιο άτομο βία είναι το βλέμμα του θύματος, ειδικά το ειρωνικό βλέμμα, και σίγουρα η αντίδραση του θύματος (σωματική, λεκτική) στην επίθεση που δέχεται. Αν θέλουμε να αποφύγουμε μία τέτοια συμπεριφορά, πρέπει να κάνουμε πως δεν ακούμε, να μην εμπλακούμε σε συζήτηση με τον θύτη, γιατί αυτό θα τον «προκαλέσει» ακόμη περισσότερο. Πάνω στην ένταση κάτι θα ειπωθεί ή η γλώσσα του σώματος θα γίνει τέτοια, που το βίαιο ξέσπασμα θα είναι αναπόφευκτο. Επιπλέον, έχοντας υπόψιν μας ότι δεν θα του μιλήσουμε καθόλου, θα πρέπει να μην τον κοιτάξουμε ευθέως στα μάτια παραπάνω από δύο δευτερόλεπτα. Σαν να τον προσπερνάμε. Διαφορετικά, τον ενθαρρύνουμε να μας πλησιάσει.
- Πως αντιδράμε στην περίπτωση που ο θύτης προσπαθεί να μας προκαλέσει με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτεθούμε εμείς πρώτοι σε εκείνον, επιζητεί δηλαδή τη βία;
ΕΕ: Πρέπει να δείξουμε ψυχραιμία, να μην τον κοιτάξουμε στα μάτια σε καμία περίπτωση, να μην σταθούμε μπροστά του και να μην αντιδράσουμε σε ό,τι και αν μας πει, ούτε λεκτικά ούτε σωματικά.
Ακόμα και αν αυτός μας πλησιάσει και σταθεί μπροστά μας, εκβιάζοντας με αυτόν τον τρόπο την αντίδρασή μας, δεν τον κοιτάζουμε στα μάτια, κάνουμε μεταβολή και τον προσπερνάμε. Σίγουρα είναι ακόμη καλύτερο, εφόσον βρίσκεστε στο δρόμο, με την πρώτη ευκαιρία να μπείτε μέσα σε ένα οποιοδήποτε κατάστημα, όπου πιθανόν να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας, ώστε να αποφύγετε την περαιτέρω κλιμάκωση και να ζητήσετε βοήθεια, αν αισθάνεστε ότι την χρειάζεστε.
ΕΕ: Το πρώτο πράγμα που παρατηρεί ο θύτης είναι η εμφάνιση, δηλαδή το ντύσιμο, το έντονο βάψιμο κλπ. Αν η εμφάνιση παραπέμπει σε συγκεκριμένα κοινωνικά στερεότυπα – μη αποδεκτά από τον θύτη, ας πούμε ότι είναι το πρώτο καμπανάκι βάσει της «λογικής» του θύτη.
- Τι όμως είναι αυτό που ωθεί ένα άτομο να μετατρέψει τον θυμό του σε βίαιο ξέσπασμα;
ΕΕ: Αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι τα πραγματικά αίτια αυτής της συμπεριφοράς βρίσκονται στην ψυχοσύνθεση του θύτη, πιστεύω ότι αυτό που δρα καταλυτικά στο να ασκήσει ένα τέτοιο άτομο βία είναι το βλέμμα του θύματος, ειδικά το ειρωνικό βλέμμα, και σίγουρα η αντίδραση του θύματος (σωματική, λεκτική) στην επίθεση που δέχεται. Αν θέλουμε να αποφύγουμε μία τέτοια συμπεριφορά, πρέπει να κάνουμε πως δεν ακούμε, να μην εμπλακούμε σε συζήτηση με τον θύτη, γιατί αυτό θα τον «προκαλέσει» ακόμη περισσότερο. Πάνω στην ένταση κάτι θα ειπωθεί ή η γλώσσα του σώματος θα γίνει τέτοια, που το βίαιο ξέσπασμα θα είναι αναπόφευκτο. Επιπλέον, έχοντας υπόψιν μας ότι δεν θα του μιλήσουμε καθόλου, θα πρέπει να μην τον κοιτάξουμε ευθέως στα μάτια παραπάνω από δύο δευτερόλεπτα. Σαν να τον προσπερνάμε. Διαφορετικά, τον ενθαρρύνουμε να μας πλησιάσει.
- Πως αντιδράμε στην περίπτωση που ο θύτης προσπαθεί να μας προκαλέσει με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτεθούμε εμείς πρώτοι σε εκείνον, επιζητεί δηλαδή τη βία;
ΕΕ: Πρέπει να δείξουμε ψυχραιμία, να μην τον κοιτάξουμε στα μάτια σε καμία περίπτωση, να μην σταθούμε μπροστά του και να μην αντιδράσουμε σε ό,τι και αν μας πει, ούτε λεκτικά ούτε σωματικά.
Ακόμα και αν αυτός μας πλησιάσει και σταθεί μπροστά μας, εκβιάζοντας με αυτόν τον τρόπο την αντίδρασή μας, δεν τον κοιτάζουμε στα μάτια, κάνουμε μεταβολή και τον προσπερνάμε. Σίγουρα είναι ακόμη καλύτερο, εφόσον βρίσκεστε στο δρόμο, με την πρώτη ευκαιρία να μπείτε μέσα σε ένα οποιοδήποτε κατάστημα, όπου πιθανόν να υπάρχει προσωπικό ασφαλείας, ώστε να αποφύγετε την περαιτέρω κλιμάκωση και να ζητήσετε βοήθεια, αν αισθάνεστε ότι την χρειάζεστε.
Διαβάστε ολόκληρο τον οδηγό εδώ.
Είναι επιτακτική η ανάγκη εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των ανθρώπων, μικρών και μεγάλων, πάνω στην σεξουαλικότητα, την ταυτότητα φύλου και την διαφορετικότητα, ώστε να μπορέσουμε ως κοινωνία και ως πολίτες να απολαμβάνουμε τη ζωή, την ασφάλεια και την αξιοπρέπειά μας, όπως ακριβώς ορίζεται και από το Ελληνικό Σύνταγμα.
Επιλογή φύλου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 12:30
Καταγράφεται ένα ακόμη περιστατικό βίας εναντίον διεμφυλικής γυναίκας. Τα ξημερώματα στον σταθμό Λαρίσης ένας νταής την πυροβόλησε στα καλά καθούμενα ανάμεσα στους μηρούς, φωνάζοντας «τραβέλι». Δεν προηγήθηκε κάτι, κάποια αψιμαχία, κάποια διαφωνία, κάποια συνομιλία. Ο νταής απλά αποφάσισε ότι δεν εγκρίνει τις επιλογής ενός παντελώς ξένου ατόμου. Ενιωσε ότι έχει το δικαίωμα να τιμωρήσει, να παραδειγματίσει, να εκδικηθεί.
Θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε πολλές θεωρίες για τον νταή, για τα προβλήματα που έχει στην ψυχή και το σώμα, θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε σε εικασίες για όσα θέλησε να έχει και τα στερήθηκε. Δεν μας ενδιαφέρει όμως αυτή η ανάλυση. Μας ενδιαφέρει η θέση του κράτους απέναντι σε τέτοια περιστατικά και η προστασία που παρέχει στα θύματα τέτοιων επιθέσεων.
Να σημειωθεί ότι το Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας στην ετήσια έκθεσή του για το 2014 συγκεντρώνει 32 περιστατικά ιδιαίτερα βίαιων επιθέσεων με θύματα «λεσβίες, ομοφυλόφιλους, αμφιφυλόφιλους, τρανς κουήρ, ίντερσεξ». Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνουμε τη διαφορά ανάμεσα σε μια τρανς και μια ίντεσεξ, ας κρατήσουμε ότι πρόκειται για άτομα που ζουν όπως θέλουν να ζήσουν, πρόκειται για άτομα που επέλεξαν ταυτότητα.
Επιστρέφουμε στο περιστατικό. Το θύμα της σημερινής επίθεσης ζήτησε βοήθεια. Αντιγράφουμε από το ρεπορτάζ: «Η τρανς γυναίκα έφτασε τρομοκρατημένη και αιμόφυρτη στην είσοδο της Τροχαίας όπου γυναίκα αξιωματικός της Τροχαίας προσπάθησε να τη συνεφέρει, της προσέφερε νερό και τις πρώτες βοήθειες και αμέσως κάλεσε το ΕΚΑΒ. Σύμφωνα με τη μαρτυρία της τρανς γυναίκας, η συμπεριφορά των αστυνομικών της Τροχαίας υπήρξε υποδειγματική». Μπράβο στην αξιωματικό, μπράβο στο κράτος που είδε στο πρόσωπο του θύματος τον πολίτη και όχι «το τραβέλι». Μας αρκεί όμως αυτό, δηλαδή η ανθρώπινη και σωστή συμπεριφορά; Μάλλον όχι.
Η ισότητα είναι κάτι που επιβάλλεται σε μια κοινωνία. Όπου δεν πίπτει ράβδος πίπτει νόμος. Χρειάζεται λοιπόν αναγνώριση της ταυτότητας φύλου ως βασικής διάστασης της προσωπικότητας. Κάθε άνθρωπος πρέπει να είναι ελεύθερος να αλλάξει έγγραφα με βάση την αυτοπροσδιορισμό του. Επαυξάνουμε: ανεξάρτητα από το φύλο (της γέννησης ή της επιλογής) όλοι οι πολίτες πρέπει να έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα. Μια τρανς θα πρέπει να έχει το δικαίωμα να δουλέψει στον δημόσιο τομέα, να έχει πρόσβαση στην κρατική περίθαλψη και εκπαίδευση χωρίς διακρίσεις. Αυτά είναι η αλφαβήτα σε ένα κράτος δικαίου.
Να εξηγήσουμε κάτι. Επιτρέπεται αλλαγή εγγράφων μόνο σε άτομα που έχουν προχωρήσει στην χειρουργική επέμβαση αλλαγής φύλου. Εντούτοις υπάρχουν άτομα που αισθάνονται γυναίκες και προσδιορίζονται γυναίκες χωρίς επέμβαση. Είναι ανθρώπινο δικαίωμα να ζουν όπως θέλουν, είναι υποχρέωση ενός κράτους δικαίου να φτιάχνει ένα πλαίσιο ευημερίας για άτομα που δεν βλάπτουν κανέναν, είναι υποχρέωση του κράτους η υποδειγματική τιμωρία κάθε νταή που παρενοχλεί, υβρίζει, χτυπά με ρατσιστικά κίνητρα.
Bystander Intervention
Preventing the Bystander Effect
The bystander effect is a well known phenomenon in which the increased presence of witnesses or "bystanders" during a crisis actually decreases the likelihood that someone will intervene. This is attributed to the assumption by most individuals that someone else will respond, thus justifying their hesitance or refusal to take action. The key to bystander intervention is the recognition and acceptance that you might be the ONLY one that will act and you should take measures to intervene in the interests of helping someone else, while assessing and taking precautions to protect your own safety and well-being.
Bystander Intervention
Bystanders play a critical role in the prevention of sexual and relationship violence. They are often the largest group of people involved - outnumbering both the perpetrators and the victims. Bystanders can have a range of involvement in assaults. A person or persons may be aware that a specific assault is happening or will happen, they may see an assault or potential assault in progress, or they may have knowledge that an assault has already occurred. Regardless of how close to the incident they are, bystanders have the power stop assaults and to get help for people who have been victimized.
We want to promote a culture of community accountability at Stanford where bystanders are actively engaged in the prevention of violence, realizing that we are all responsible for each other in addition to ourselves.
“No one has to do it all. Nobody should feel they are doing it alone. But EVERYONE has to DO SOMETHING.”
Ερωφίλη Κόκκαλη
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχθές το βράδυ μια λεβεντοπαρέα της πλατείας Εξαρχείων τραμπούκισε και χτύπησε μια τρανς γυναίκα,την παρέα της,και μια σις γυναίκα αλληλέγγυα. Τα χαράματα στο σταθμό Λαρίσης άγνωστος πυροβόλησε μια τρανς γυναίκα η οποία νοσηλεύεται. Όσοι κι όσες εξακολουθείτε να πιστεύετε πως τα τρανς άτομα ζουν ελεύθερα κι ακίνδυνα ανάμεσα σας,έχετε άλλη μια ευκαιρία να το ξανασκεφτείτε. Επίσης οσοι κι όσες χρεώνετε στην τρανς κοινότητα ,το ότι δεν περιλαμβάνει πολιτικά το ταξικό κλπ θυμηθείτε πόσες φορές δεν σας χτύπησαν ή δεν σας πυροβόλησαν επειδή δεν είστε τρανς.
Χάρρυ Σάξον
ΑπάντησηΔιαγραφή·
Και κατι αλλο, ΞΑΝΑ.
Δυστυχως, λογω των προσφατων εγκληματων κατα τρανς γυναικων, υπαρχει μια καποια ορατοτητα των τρανς ατομων επειδη ο κοσμος αναφερεται σε αυτα τα περιστατικα. Μερικοι αναφερονται - πολυ σωστα - και στα δικαιωματα των τρανς ατομων, την αναγνωριση της ταυτοτητας φυλου και τις απαραιτητες αλλαγες στη νομοθεσια που χρειαζεται να γινουν οσο το γρηγοροτερο δυνατο ωστε ολα τα ατομα να μπορουν να αλλαζουν τα χαρτια τους ευκολα.
Αυτα, εννοειται πρεπει να τα ξερει ο κοσμος. Αλλα, παρακαλω, μην διαιωνιζετε καποια πραγματα που τα ξερει ο κοσμος λαθος, ή τα αγνοει λογω παραληψης.
1) Υπαρχουν και τρανς ανδρες οπως εγω. Και χρειαζομαστε κι εμεις προστασια και μεριμνα.
2) Το να αναφερεται καποιος σε τρανς γυναικες λεγοντας απλως "οι τρανς", απο τη μια σβηνει τους τρανς ανδρες και απο την αλλη μειωνει το ατομο, κλεβοντας του την ταυτοτητα φυλου για την οποια παλευει επι χρονια. Το σωστο ειναι "οι τρανς γυναικες" και "οι τρανς ανδρες". Το "τρανς" ως σκετη λεξη δεν εκφραζει φυλο.
3) Δεν ειναι το ιδιο τρανς γυναικα και τραβεστι.
4) Δεν ειναι ολες οι τρανς γυναικες πορνες. Γιατι τα βαζετε παντα μαζι; Μερικες τρανς γυναικες ειναι πορνες, οπως και μερικες σις γυναικες (οχι τρανς) ειναι πορνες. Απλο.
5) Μην αναφερεστε σε τρανς γυναικες ως "ανδρες που αισθανονται γυναικες".
Θα περιμενα πολυ καλυτερα πραγματα απο αρθρογραφους που εκτιμω αλλα πρωτου αρχισω να απογοητευομαι τελειως, θα προτεινα, για πραγματα που δεν ξερετε, να κανετε ερευνα και, ει δυνατον, να ρωτατε καποιον που τα ζει αυτα και ξερει.