Η εισαγγελική λειτουργός έκρινε ότι είναι προτιμότερο για ένα παιδί να απομακρυνθεί -με τη συνδρομή της αστυνομίας- από τη φυσική μητέρα του και μάλιστα χωρίς δίκη!
«... Μία διαδικασία εκπαίδευσης χωρίς εξαναγκασμούς και υποχρεωτικά μαθήματα. Επειδή θέλω να εκπαιδεύεται με κέφι και όχι στο πλαίσιο ενός αναξιόπιστου σχολικού συστήματος εκπαίδευσης».
Είναι τα λόγια μίας μητέρας η οποία έχει επιλέξει την εκτός σχολείου εκπαίδευση για την 8χρονη κόρη της.
Κι ενώ το δικαίωμα για διδασκαλία κατ' οίκον (home schooling) είναι νόμιμο και ήδη θεσμοθετημένο σε κράτη -μέλη της Ε.Ε., η Εισαγγελία Αθηνών δήλωσε ότι εκδίδει παραγγελία να... πάρουν το παιδί από τη φυσική μητέρα του επειδή δεν πάει σχολείο.
Μητέρα και παιδί προσφεύγουν σήμερα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
Συνήθως, το Δικαστήριο αυτό απαντά εντός ημερών και αν το αίτημα γίνει δεκτό υποδεικνύει στην κυβέρνηση όσα θεωρεί ότι πρέπει να γίνουν.
Απομάκρυνση του παιδιού χωρίς δίκη
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος», η εισαγγελική λειτουργός έκρινε ότι είναι προτιμότερο για ένα παιδί να απομακρυνθεί -με τη συνδρομή της αστυνομίας- από τη φυσική μητέρα του και μάλιστα χωρίς δίκη!
Με την υπόθεση ασχολείται η Ελληνική Δράση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα - «Πλειάδες» μέσω της προέδρου της, δικηγόρου, Ηλέκτρας - Λήδας Κούτρα, που αμισθί έχει αναλάβει την εκπροσώπηση της μητέρας, αλλά και τη διεκδίκηση θεσμοθέτησης του δικαιώματος στη μη τυπική - εξωσυστημική εκπαίδευση.
Η μητέρα είναι εκπαιδευτικός
Εκπαιδευτικός η ίδια - αρχικά αγγλικών και εν συνεχεία σε παιδιά με μαθησιακά προβλήματα- η Χριστιάνα Σοφία γνώρισε «από μέσα» το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Στο εξωτερικό αυτό είναι εντελώς φυσιολογικό. Εδώ... με κοιτούν σα να κατέβηκα από τον Άρη
Μητέρα δύο ακόμη παιδιών, 29 και 23 χρονών σήμερα, που έχουν περάσει από όλες τις βαθμίδες του σχολείου, έχουν μάλιστα φοιτήσει και στο πανεπιστήμιο.
«Γνωρίζω από πρώτο χέρι το εκπαιδευτικό σύστημα για πολλά χρόνια. Για μένα ήταν συνεχής, καθημερινή η προσπάθεια να διατηρηθεί το πνεύμα τους ελεύθερο, ανάλαφρη η ψυχοσύνθεση τους και ανοιχτός ο νους τους. Όμως, τα μεγάλα παιδιά μου πήγαν σε σχολεία της Κύπρου, όπου υπάρχει ανώτερο επίπεδο και καλύτερες συνθήκες σχολειοποίησης, χωρίς παραπαιδεία. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στην Ελλάδα» εξηγεί στο Έθνος.
Αλλά κι εγώ δεν την αναγκάζω, δεν της επιβάλλομαι. Ακολουθώ τα ενδιάφεροντα και τις ανάγκες της. Γι αυτό κι όταν της λέω να κάνουμε μαθηματικά, πετάει από τη χαρά της.
Γιατί ανέλαβε την παιδεία του παιδιού η ίδια
«Όταν γεννήθηκε η μικρή μου, είχα προβληματισμό. Πού να πάει σχολείο; Πήγε στο νηπιαγωγείο, αλλά στην ηλικία που έπρεπε να πάει σχολείο , ήταν εντελώς ανώριμη. Τότε διαπίστωσα ότι τα παιδιά εξαναγκάζονται στη σχολική μάθηση γιατί σε αυτήν την ηλικία αυτό που πραγματικά θέλουν είναι να παίξουν και να γνωρίσουν τον κόσμο».
Γι αυτόν τον λόγο επέλεξε για τη μικρή της κόρη να μην τη στείλει σχολείο, αλλά να αναλάβει προσωπικά την παιδεία της. «Στο εξωτερικό αυτό είναι εντελώς φυσιολογικό. Εδώ... με κοιτούν σα να κατέβηκα από τον Άρη. Όταν κανείς γνωρίζει το παιδί, διαπιστώνει ότι είναι ένα ευτυχισμένο κοριτσάκι. Με πλούσιο λεξιλόγιο, φαντασία, ανεπτυγμένη σκέψη. Αλλά κι εγώ δεν την αναγκάζω, δεν της επιβάλλομαι. Ακολουθώ τα ενδιάφεροντα και τις ανάγκες της. Γι αυτό κι όταν της λέω να κάνουμε μαθηματικά, πετάει από τη χαρά της...»
Η 8χρονη μαθήτρια της μαμάς
Με τη βοήθεια, την επιμονή και την υπομονή της μητέρας της, η 8χρονη έχει αγαπήσει την ιστορία και τη μυθολογία, λατρεύει τα μαθηματικά, είναι σε θέση να κάνει... ξενάγηση στα εκθέματα του αρχαιολογικού μουσείου, γράφει το δικό της παραμύθι, εξοικειώνεται με τους υπολογογιστές και κοινωνικοποιείται μέσω του παιχνιδιού..
Απάνθρωπο να με χωρίσουν από το παιδί μου
«Θα είναι απάνθρωπο να με χωρίσουν από την κόρη μου επειδή και μόνο έχω επιλέξει έναν άλλον τρόπο εκπαίδευσης» καταλήγει η μητέρα, ενώ η μικρή από δίπλα συμπληρώνει: «Δεν θέλω να φύγω από την μητέρα μου. Την αγαπώ».
«Ζητήσαμε να κριθεί η υπόθεση δικαστικά»
«Ζητήσαμε ανεπιτυχώς από την Εισαγγελία να αφήσει την υπόθεση να κριθεί δικαστικά, με όλες τις εγγυήσεις που μια τέτοια διαδικασία οφείλει να έχει στις δημοκρατικές κοινωνίες.
Ούτως ή άλλως, η διάταξη που επιτρέπει στην εισαγγελέα Ανηλίκων να αφαιρέσει επιμέλεια με διαταγή της αφορά σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις, όπου υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού -και πάλι οφείλει να εισάγει την υπόθεση στο Δικαστήριο εντός 30 ημερών» δήλωσε στο «Έθνος» η πρόεδρος της ΜΚΟ «Πλειάδες», Ηλέκτρα - Λήδα Κούτρα.
«Η μεταχείριση που είχε αυτή η μάνα από την Πολιτεία, μέσω των πράξεων και των παραλείψεων της Εισαγγελικής Αρχής, ακριβώς επειδή τόλμησε να ισχυριστεί ότι ασκεί ανθρώπινο δικαίωμα εκείνης και του παιδιού της παρέχοντας του αποσχολειοποιημένη εκπαίδευση, δεν αποτελεί μόνο παραβίαση του δικαιώματος μάνας και παιδιού να μην υφίστανται δυσανάλογη παρέμβαση στην οικογενειακή τους ζωή, αλλά κατά τη νομική μου άποψη,συμποσούται σε εξευτελιστική μεταχείριση και παραγνώριση της έκτασης της εξουσίας της Πολιτείας πάνω σε όσους βρίσκονται στη δικαιοδοσία της».
ΠΗΓΗ: Έθνος
Greek child services snatch kid because mom decides to homeschool
It is easier for child social services to step in when a parent feels motivated to offer a high quality learning environment than in cases of abuse
Related
Child social services removed an 8-year-old from the care of its mother after she refused to send it to school. The mother, a teacher, states that she prefered to home school her child rather than put it through the mill of the Greek education system that she assesses to be second-rate.
She states that, as an educator herself, she prefered to offer her child a more hands-on approach to learning that would be relevant and conducive to a more exciting educative process.
Lawyer Electra-Leda Koutra for the Hellenic Action for Human Rights – “Pleiades” – states:
http://en.protothema.gr/greek-child-services-snatch-kid-because-mom-decides-to-homeschool/“I was informed by the Prosecutor for Minors, following a call from their office, that if ‘my client did not bring certification of her child’s enrolment in a primary shool by Monday, then custody rights would be revoked.’ I asked ‘Like that? Without a trial?’ The response, ‘We will send the police to take the child. On Monday.’ I asked ‘Can you at least give this to us in writing? We don’t even have a document for the files we are creating. Ms. Secretary said, ‘No’. Then she hung up.There was no documentation at any stage of the process. Not even when a social worker entered my client’s house to document a report on the child’s condition. There was no written evaluation, and there was not even a copy of the removal order. There was not even a written report when we appeared before the prosecutor and where I spent haf an hour explaining the judicial character of the case, and with the mother justifying the parameters of her conscious decision as a parent to offer activities – of a high calibre – to educate her daughter, based on the justified rights of both of them. No documentation when she was invited (again informally!) to appear again (with me) so that recommendations could be made despite the fact that I had submitted a memorandum of 128 pages explaining the reasons why the mother considered home schooling to be in the interests of her child.”
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Εδώ σχολιάζεις εσύ - Comment Here
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.