Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2013

Το τρίτο φύλο



Η ανάγκη για ένα σαφή προσδιορισμό του φύλου και για τον καθορισμό του τρόπου που ένα intersex νεογέννητο θα πρέπει να ανατραφεί μπορεί να είναι δεδομένη για τους γιατρούς, αλλά όχι αναγκαστικά μεταξύ όλων μεσοφυλικών. Η Sulina 38 ετών (δεν είναι το πραγματικό της όνομα), η οποία είναι μεταξύ των πιο διακεκριμένων ακτιβιστών της κοινότητας, δεν συμφωνεί με τη διαπίστωση αυτή. Πιστεύει ότι η απόφαση θα πρέπει να αναβληθεί έως ότου το σώμα έχει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί σε οποιαδήποτε κατεύθυνση επιθυμεί. Μιλά για την ανάγκη να αναγνωριστεί ένα «τρίτο φύλο».

“Μέχρι την ηλικία των 27 δεν καταλάβαινα τι συνέβαινε σε μένα," λέει. “Μεγάλωσα ως ένα κορίτσι με προβλήματα στα νεφρά - αυτό είπαν οι γιατροί στους γονείς μου και πρόσθεσαν ότι θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται με φαρμακευτική αγωγή όλη μου τη ζωή. Μία φορά κάθε δύο μήνες έπρεπε να πηγαίνουμε με τη μαμά στο νοσοκομείο, όπου με έβαζαν σε ένα σκοτεινό νεκροτομείο και μου έλεγαν να γδυθώ. Στεκόμουν στο κρύο δωμάτιο, το οποίο είχε τα κρεβάτια αλουμινίου που βρίσκονται συνήθως πτώματα. Αλήθεια αισθανόμουν νεκρή. Mε φωτογράφιζαν από κάθε οπτική γωνία για την παρακολούθηση της σωματικής μου ανάπτυξης.

"Στo γυμνάσιο, όταν όλες οι φίλες μου συζητούσαν για την έμμηνο ρύση και το πρώτο σουτιέν, εγώ δεν καταλάβαινα. Δεν είχα περίοδο ή στήθος και άρχισε να αυξάνεται η τριχοφυΐα μου. Δεν μπορούσα να αντέξω το μαρτύριο και σταμάτησα το σχολείο. Η οικογένειά μου είναι πολύ κλειστή και δεν είχα κανέναν να μιλήσω. Όταν ήμουν 27, γνώρισα έναν άνδρα και άρχισαν οι σκέψεις για την έναρξη μιας οικογένειας. Ένας γιατρός με έστειλε για ορμονικές εξετάσεις και στη συνέχεια ανακάλυψα την κατάσταση μου: κλασική, σοβαρή CAH. Με άλλα λόγια, μια γυναίκα με φυλετικό τύπο XX και τρεις φορές την αρσενική ορμόνη ενός κανονικού άνδρα. Ζήτησα να αποσφραγίσει το ιατρικό αρχείο μου και εκεί είδα ότι μέχρι 6 μηνών είχα οριστεί σαν αγόρι. Και τότε υποβλήθηκα σε τρεις εγχειρήσεις και άρχισα να λαμβάνω φάρμακα για να με μετατρέψουν σε ένα κορίτσι. "

Αισθάνεστε σαν άντρας ή γυναίκα τώρα;


"Δεν ξέρω. Δεν έχω ένα θηλυκό σώμα, αλλά δεν αισθάνομαι σαν ένας άνδρας. Από την άλλη πλευρά, επίσης δεν είμαι πραγματικά μια γυναίκα. Μερικές φορές δοκιμάζω ταυτότητες: περπατώ φορώντας ανδρικά ρούχα και υιοθετώ τις κατάλληλες κινήσεις, αλλά εγώ δεν αναγνωρίζω τον εαυτό μου. Από την άλλη πλευρά, όταν φορώ φόρεμα ή φούστα δεν νιώθω άνετα. Κάτι λείπει. Είναι πολύ δύσκολο να καθοριστεί και είναι πολύ απογοητευτικό. Έχω βγει ραντεβού με άνδρες και γυναίκες, προσπάθησα αλλά κάτι δεν πάει καλά πάντα.

"Σήμερα έχω έναν intersex σύντροφο, με μια διαφορετική ιστορία από τη δική μου: Ανατράφηκε ως γυναίκα και στην ηλικία των 27 και μετά, από τρομερούς πόνους στο στομάχι, αποδείχθηκε ότι δεν έχει μήτρα αλλά μάλλον όρχεις. Υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση που είχε ως στόχο να τον κάνει μια ολοκληρωμένη γυναίκα και παρ όλα αυτά ακόμη δεν έχει βρει τον εαυτό του, γιατί μοιάζει πολύ με αρσενικό."

Όταν μιλάτε για αυτόν / αυτήν, μπορείτε να χρησιμοποιείτε μερικές φορές την αρσενική αντωνυμία και μερικές φορές τη θηλυκή αντωνυμία.

"Όταν είμαστε μόνοι αναφέρομαι σε αυτόν σαν να είναι άνδρας, αλλά έξω, μπροστά σε άλλους, την αντιμετωπίζω ως γυναίκα και τότε οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είμαστε λεσβίες. Αυτό, επίσης, προσθέτει στη σύγχυση. "

Δεν είναι ένα απλό θέμα.

"Η ζωή μας δεν είναι καθόλου απλή, συναισθηματικά και σωματικά επίσης. Η θεραπεία που παίρνω μου προκαλεί σοβαρά προβλήματα των οστών. Ορισμένες από τις ορμονικές θεραπείες προκαλούν επίσης αύξηση του σωματικού βάρους. Κοινωνικά είναι ένας εφιάλτης. Αναρωτιέμαι γιατί με υπέβαλαν σε εγχείριση εξ΄αρχής. Αν είχαν αφήσει το σώμα μου όπως ήταν κατά τη γέννηση, ίσως δεν θα είχα υποφέρει τόσο άσχημα. Ίσως θα μπορούσα να είχα ζήσει με μια ενίσχυση πέους και χωρίς γυναικείες ορμόνες. Ποτέ δεν ξέρεις. Μια επέμβαση είναι μια μονόδρομη δράση. Κάποιος αποφάσισε ότι είμαι ένα συγκεκριμένο φύλο, ένα κορίτσι, αλλά αν στην εφηβεία ένιωσα κάτι άλλο, η χειρουργική επέμβαση δεν ήταν πλέον δυνατή.

"Λένε ότι σήμερα οι εγχειρήσεις έχουν γίνει πιο πολύπλοκες και πιο επιτυχημένες, αλλά ποιά είναι μια επιτυχημένη εγχείρηση; Άκουσα κάποτε μία χειρουργό να λέει ότι η επιτυχής λειτουργία για μια γυναίκα είναι όταν μπορεί να διεισδύετε και για έναν άνδρα είναι όταν αυτός μπορεί να διεισδύσει. Αυτό είναι το μέτρο σύγκρισης; Και τι γίνεται με το συναίσθημα, την σεξουαλικότητα και τις παρενέργειες;”

“Θέλω να με αφήσετε μόνο μου. Μην μου κάνετε επεμβάσεις και μη με κατακλύζετε με ορμόνες. Αφήστε το σώμα μου να αναπτυχθεί με τον τρόπο που ο Θεός το δημιούργησε. Σήμερα, οι γιατροί αποφασίζουν για μένα. Οι προθέσεις τους μπορεί να είναι καλές, αλλά είναι για το δικό τους καλό. Ίσως έχουν δίκιο και η χειρουργική επέμβαση και οι ορμόνες είναι απαραίτητες. Αλλά επιτρέψτε σε μένα να αποφασίσω και τότε ίσως θα είναι λιγότερη η σύγχυση. Πάρτε δράση μόνο αν κάτι είναι απειλητικό για τη ζωή. Είναι το σώμα μου και εγώ πρέπει να αποφασίσω γι 'αυτό."

Τι θα θέλατε να συμβεί;


"Θα ήθελα να μας αποδεχτούν ως τρίτο φύλο. Γιατί πρέπει να οριστεί η σεξουαλικότητα; Γιατί να μην είναι αποδεκτό το γεγονός ότι υπάρχει ένα απροσδιόριστο φύλο; Αφήστε το σώμα να αναπτυχθεί όσο θέλει, χωρίς επεμβάσεις και χωρίς ορμόνες και επίσης να πείσουν τους γονείς να περιμένουν. Καθώς, και να είναι με το παιδί και να του προσφέρουν ψυχολογική βοήθεια μέχρι να αποφασίσει τι θέλει. Το βασικότερο- να εξηγήσετε.

«Οι γονείς μου δεν μου είχαν δώσει καμία εξήγηση. Ρώτησα τη μητέρα μου και αυτή είπε ότι κατά τη χρονική στιγμή δεν καταλάβαινε καλά εβραϊκά και ότι είναι μια αμόρφωτη γυναίκα. Της είπαν απλά ότι μια επέμβαση ήταν αναγκαία και αυτό ήταν. Ο σύντροφός μου δεν ενημερώθηκε ότι πριν από τη συνολική αλλαγή φύλου θα μπορούσε να είχε καταψυχθεί το σπέρμα του. Θέλουμε πάρα πολύ να κάνουμε παιδιά και τώρα είναι αδύνατο. Γιατί; Πρέπει να υπάρχει διάλογος."

Η έννοια της αποδοχής των μεσοφυλικών ως τρίτο φύλο, έχει κερδίσει έντονη υποστήριξη από τα μέλη του κλήρου, σε ένα συνέδριο που έγινε πάνω στο θέμα αυτό τον περασμένο χρόνο, στο Πανεπιστήμιο της Χάιφα υπό την αιγίδα της Νομικής Σχολής και του Διεθνούς Κέντρου-Νόμος για την Υγεία και την Ηθική.

Οι κληρικοί που μίλησαν - ένας Εβραίος, Χριστιανός και Μουσουλμάνος- όλοι συμφώνησαν ότι μια συγκεκριμένη ανάθεση φύλου σε ένα άτομο μπορεί να κάνει τα πράγματα ευκολότερα για αυτόν ή αυτήν, αλλά δεν είναι υποχρεωτική, καθώς και ότι η απόφαση δεν θα πρέπει να γίνεται βιαστικά κατά τη γέννηση. Από την πλευρά της, πάντως, η καθηγήτρια Weintrob δεν συμφωνεί με αυτή την προσέγγιση.

Ο κίνδυνος της απόρριψης


"Για πολλά χρόνια τώρα," λέει η Weintrob, “υπήρξαν συνέδρια σχετικά με το θέμα στο Ισραήλ και στο εξωτερικό, τα οποίοι παρακολούθησαν ασθενείς, δικηγόροι, γιατροί και ακτιβιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Σε γενικές γραμμές, ο άνεμος που φυσάει από εκεί χαρακτηρίζεται από μαχητικότητα ενάντια στη συγκαταβατική στάση των γιατρών. Είναι λυπηρό το γεγονός. Ο καθορισμός φύλου ενός μωρού είναι κρίσιμος. Είναι η κοινωνική πραγματικότητα που ζούμε σήμερα στο δυτικό κόσμο, αν το φύλο του νεογέννητου δεν έχει οριστεί, η οικογένεια δεν μπορεί να αποδεχτεί αυτόν ή αυτήν συναισθηματικά.”

"Έχουμε δει ήδη περιπτώσεις όπως αυτή. Από διανοητική άποψη, μια απόρριψη του παιδιού από τους γονείς του μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο επιβλαβής από ό,τι ένας περιοριστικός ή ακόμη και εσφαλμένος ορισμός. Ίσως στο παρελθόν η στάση του ιατρικού κατεστημένου ήταν συγκαταβατική, αλλά σήμερα η απόφαση σχετικά με το πώς να ανατραφεί το μωρό γίνεται με τη συγκατάθεση των γονέων. Η απόφαση οριστικοποιήθηκε μετά από εις βάθος εξέταση από μια ομάδα που περιλαμβάνει ψυχολόγους, ενδοκρινολόγους, γενετιστές και χειρουργούς."

Η Άννα (δεν είναι το πραγματικό της όνομα), ευνοεί επίσης την έννοια του "τρίτου φύλου" που συζητήθηκε και από τη Sulina. Η ομάδα υποστήριξης που ίδρυσε ονομάζεται Orchidea, από το λουλούδι ορχιδέα, το οποίο μοιάζει με τα γεννητικά όργανα τόσο ενός άντρα όσο και μιας γυναίκας. Είναι επίσης το σύμβολο μιας intersex ομάδας υποστήριξης στην Αγγλία.

Η Άννα ανήκει σε μια ομάδα της οποίας ο γενετικός τύπος είναι ανδρικός (ΧΥ), αλλά των οποίων οι οργανισμοί δεν ανταποκρίνονται στην ανδρική ορμόνη.

"Αποφάσισαν να με αναθρέψουν σαν ένα κορίτσι”, λέει. "Έκοψαν το πέος, το οποίο ήταν πολύ μικρό και έκοψαν και τους όρχεις. Και όμως, όταν ένας ξένος με συναντά στο δρόμο, νομίζει συνήθως ότι είμαι ένας άνδρας. Οι κινήσεις μου είναι ανδρικές. Όταν συναντώ ένα φίλο, για παράδειγμα και αγκαλιαστούμε, θα του δώσω ένα χτυπηματάκι στο πίσω μέρος, όπως κάνουν οι άνδρες. Ωστόσο, ο τρόπος που κάθομαι είναι πραγματικά πολύ θηλυκός.

"Μόλις έμαθα την κατάσταση μου - και αυτό ήταν τυχαίο, σερφάροντας στο Internet - ήμουν θυμωμένος με όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα με τους γιατρούς. Ο θυμός είναι ένα απαραίτητο στάδιο, το οποίο δεν πρέπει να απορρίψουμε, αλλά θα πρέπει να προχωρήσουμε πέρα από αυτό. Σήμερα δεν είμαι θυμωμένος με τους γιατρούς, επειδή είναι απλά ένα μέρος της κοινωνίας και δεν ξέρουν πώς να χειριστούν μια τέτοια κατάσταση.”

“Η κοινωνική τάξη απαιτεί αποφασιστικότητα:. Άνδρας ή γυναίκα. Πάρτε, για παράδειγμα, τη διαίρεση της τουαλέτας. Υπάρχουν γυναικών και ανδρών. Πολλές φορές όταν μπαίνω στην τουαλέτα των γυναικών κάποιος ξαφνιάζεται, γιατί πιστεύει ότι είμαι ένας άντρας. Γιατί ο πανικός; Εξάλλου η πόρτα είναι κλειστή.” Αυτό που πραγματικά την ενοχλεί είναι ότι είμαι μια απόκλιση από τη “σωστή” σειρά των πραγμάτων.

"Κάποτε μιλούσα με τον γιατρό μου για τη δυνατότητα ενός τρίτου φύλου, ρώτησε: Από ποια τουαλέτα θα έπρεπε το μικρό παιδί να ξεκινήσει; Οι άνθρωποι σπαταλούν τη ζωή τους ασχολούμενοι με ανοησίες. Αν κάποιος σε ένα σούπερ μάρκετ αναφέρεται σε μένα ως άνδρα και μου ζητήσει να τον βοηθήσω να κατεβάσει ένα πακέτο από ένα ράφι, δεν τον διορθώνω. Θέλω να πω, βοηθώ έναν άνθρωπο, οπότε τι σημασία έχει αν είμαι άντρας ή γυναίκα;”

"Η κοινωνία είναι κλειδωμένη στην υπάρχουσα σειρά των αρσενικών και θηλυκών. Μια διευρυμένη κλειτορίδα ανατρέπει μόνο την σωστή σειρά των πραγμάτων. Από πού βγήκε η έννοια ότι πρέπει να καταργηθεί; Η κοινωνία θέλει να ομαλοποιήσει τα πάντα: μια διευρυμένη κλειτορίδα; Μειώστε τη- Όρχεις μη φυσιολογικοί; Ακρωτηριάστε τους και επιβάλετε ορμονοθεραπεία. Η φιλοδοξία για ομαλοποίηση είναι σκληρή. Αυτό μου προκαλεί συνεχώς μια σύγκριση του εαυτού μου με τον κανόνα."

Ένας φίλος - πολύ ανοιχτό άτομο και φωτισμένο, που επίσης συμβαίνει να είναι γκέι - μου είπε ότι κάποτε διάβασε ένα βιβλίο με τίτλο “Ψυχαναλυτικός Προβληματισμός σχετικά με ένα Περιστατικό Ελεύθερου Φύλου.” Παρουσίασε το περιστατικό με τρόπο που κατέστησε αδύνατο να καταλάβω αν το εν λόγω πρόσωπο ήταν ένας άνδρας ή μια γυναίκα. Διαβάζοντας αυτό το βιβλίο οδηγήθηκε στην τρέλα. Δεν θα μπορούσε να καταφέρει να περιορίσει την ενασχόληση του με το ζήτημα του κατά πόσο ήταν ένας άντρας ή μια γυναίκα. Μπορεί, ωστόσο, ο καθορισμός του φύλου να είναι ουσιαστικής σημασίας στην ανθρώπινη εμπειρία;

"Η δυσκολία που έχουν οι άνθρωποι πηγάζει από τους κανόνες και από την κοινωνική τάξη μέσα στην όποια ανατραφήκαν και δεν βλέπω γιατί οι κοινωνικές νόρμες δεν μπορούν να αμφισβητηθούν. Μια εξελιγμένη κοινωνία μετριέται από το άνοιγμά της, τη δυναμική φύση της και την ικανότητα να αλλάζει, η πρόκληση σήμερα είναι να μην αποδεχτούμε την προϋπάρχουσα τάξη πραγμάτων. Είμαστε συνηθισμένοι να λύνουμε οτιδήποτε μας φαίνεται μπερδεμένο, επειδή αυτός είναι ο τρόπος που μας μεγάλωσαν, αλλά αυτό το μπέρδεμα προσφέρει και άλλες δυνατότητες."

Πώς νιώθεις αυτές τις μέρες;


"Σε γενικές γραμμές, είμαι καλά. Βλέπω τον εαυτό μου ως γυναίκα με αρσενικές κινήσεις. Και ίσως είναι σωστό να πούμε ότι στις καλές μέρες, βλέπω τον εαυτό μου και στα δυο φύλα. Υπάρχουν πράγματα που για μένα είναι πολύ αρσενικά και άλλα τα οποία είναι πολύ θηλυκά.

“Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν κακές μέρες. Είμαι μια ισχυρή γυναίκα, αλλά μπορώ να πάρω πολύ σκληρές θέσεις σχετικά με το σώμα μου. Διότι όταν τα πράγματα είναι δύσκολα, είναι το ευκολότερο μέρος για να εστιάσω.”

"Φαινομενικά, μια γυναίκα που της έχει αφαιρεθεί η μήτρα της είναι ακριβώς στην ίδια κατάσταση όπως είμαι εγώ, αλλά υπάρχει μια διαφορά: το μυστικό-Άννα-συνεχίζεται. Οι γιατροί έκρυψαν την κατάσταση μου από τους γονείς μου και είμαι σε επαφή με μια μητέρα που πλησίασε την ομάδα υποστήριξης και κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα με την κόρη της. Δεν έχει σημασία πόσο προσπαθώ να την πείσω να πει την κόρη της για την κατάστασή της, δεν συμφωνεί. Ακόμα και σήμερα, κατά τη γνώμη μου, υπάρχουν γιατροί που δεν θα πουν σε μια ενήλικη γυναίκα που κάθεται μπροστά τους, από τι πάσχει με σαφή τρόπο. Υπάρχουν και πολλοί άλλοι γιατροί αλλά δεν υπάρχει ομοιομορφία στην συμπεριφορά τους ως προς τους ασθενείς."

Τι σας ενοχλεί περισσότερο;


“Η βιασύνη. Γιατί το να είναι κάποιος intersex θεωρείται κατάσταση έκτακτης ανάγκης; Σε περιπτώσεις ρύθμισης αλάτων, η έγκαιρη θεραπεία είναι προφανώς απαραίτητη, αλλά τι είναι τόσο επείγον για τον καθορισμό του φύλου; Ναι, σίγουρα υπάρχει κάτι άδικο στο να πηγαίνει κάποιος στους γιατρούς τώρα και να λέει: “Θα πρέπει να είχατε κάνει τα πράγματα διαφορετικά”. Ίσως να είχαν δίκιο και να έπρεπε να είχαν κάνει την επέμβαση έγκαιρα ώστε να μην θυμάμαι τι μου έκαναν– αλλά για ένα λεπτό. Δεν υπάρχει καμία βιασύνη.

"Είναι σημαντικό να εξετάσουμε την κατάσταση κατά τρόπο σαφή και ανοιχτό. Αν οι γιατροί εξηγούσαν ότι intersex είναι μια βιώσιμη κατάσταση, δεν είναι καταστροφή, τότε οι γονείς μου και η κοινωνία δεν θα την αντιμετώπιζαν ως μια καταστροφή."

Αν είχατε μια φίλη που ήταν έγκυος, η οποία ανακάλυπτε ότι το έμβρυο είναι intersex, θα της προτείνατε να προχωρήσει με την εγκυμοσύνη;

«Δεν έχω καμία ιδέα για το πώς να απαντήσω σε αυτό. Πρώτα απ 'όλα, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι είναι καλύτερο για κάποιον άλλο. Η ζωή μου είναι δική μου και εγώ ποτέ δεν θα μπορούσα να πω σε κάποιον άλλο τι να κάνει. Σταματήστε να παίρνετε ορμόνες ή όχι; Κρατήστε τους όρχεις ή ακρωτηριάστε τους; Να κάνετε άμβλωση ή όχι; Μιλώντας εξ ολοκλήρου για τον εαυτό μου, μπορώ να πω σήμερα ότι αυτή η κατάσταση έχει φέρει πολλά ιδιαίτερα πράγματα στη ζωή μου. Η ωριμότητα αγοράζεται με αγωνίες – επίσης όταν πρόκειται για κάποιον που δεν είναι ερμαφρόδιτος. Το βάθος βγαίνει από τον πόνο. Εύχομαι ότι εμείς, ως κοινωνία, θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε με την πολύπλευρη φύση που έχουμε όλοι.

“Σήμερα υπάρχει περισσότερη ανοχή για τη διαφορά, υπάρχει μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση ότι η σεξουαλικότητα μας δεν είναι κάτι εντελώς απόλυτο. Και υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες. Η μητέρα μου έλεγε πάντα: “Ποτέ δεν θα παντρευτείς και δεν θα κανείς παιδιά, αλλά η υιοθεσία είναι επίσης δυνατή. Υπάρχουν πολλές επιλογές. Το κύριο πράγμα είναι να ξεφύγουμε από το μυστικό και να προσφέρουμε αγάπη.

apo Trans News


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Εδώ σχολιάζεις εσύ - Comment Here

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Contact Us

Name *
Email *
Subject *
Message *
Powered byEMF Web Forms Builder
Report Abuse