Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Airfasttickets - Pou paei to agori (Greek TV Commercial) .


Μερικές σκέψεις για την περιπλοκότητα του κόσμου
Κάποιος θα μπορούσε άνετα να υποστηρίζει ότι το  κλιπ της Airfastticket ανατρέπει ένα στερεότυπο. Ανατρέπει δηλαδή την εικόνα του γαμιά νταλικέρη -- διαλύει δηλαδή το ιδεώδες του ''στρέιτ'' επαγγέλματος. Σαν να λέει στο θεατή: δεν υπάρχουν ''ματσό'' επαγγέλματα. Καιρός να ξεχάσεις το μύθο του νταλικιέρη που θα σε ξεσκίσει. Mπορεί κάλλιστα ο νταλικέρης να θέλει να ''ξεσκιστεί'. Υπό αυτήν την έννοια το διαφημιστικό εκτρέπει ένα στρέιτ μύθο, με ένα gay τρόπο. Παίρνει το μύθο του νταλικιέρη-καμάκι που γαμάει γκόμενες και τουρίστριες και τον τοποθετεί μέσα σε ένα ανέκδοτο για πούστηδες.


Υπό αυτήν την έννοια όμως το αγόρι που κάνει ότο-στοπ δεν είναι ένας ''στρέιτ'' που πέφτει στη διαβολική παγίδα ενός ''γκέι''. Όπως στο δίδυμο κοπέλα-νταλικιέρης, έτσι και δω, έχουμε δυο ήρωες που ανήκουν στο ίδιο σεξουαλικό σύμπαν – στην ίδια αφηγηματική κονσέρβα: Η εμφάνιση του λεπτόλιγνου αθώου, ότο-στρόπερ, κοντομάνικο, φρατζούλα κτλπ πιθανόν να παραπέμπει σε μια τυπική φιγούρα του gay σύμπαντος. Το αγόρι προσομοιάζει προς αυτό που στα αγγλικά λέμε twink, το γκέι λεπτόλιγνο τεκνάκι -- το οποίο αποτελεί από μόνο του ένα genre πορνογραφίας – πιθανόν οικείο στο μέσο χρήστη του ιντερνετ. Η άλλη φιγούρα πάλι παραπέμπει στο καμουφλαρισμένο, μεσόκοπο, ύπουλο, επιδέξιο γερο-τεκνατζή -- μια φιγούρα από μια άλλη εποχή.
 Αν αναγνωρίσουμε  λοιπόν και τις δυο φιγούρες ως δυο ''γκέι'' ομοιώματα -- αυτό που παρωδείται τελικά δεν ακριβώς μια σεξουαλική ταυτότητα αλλά ένα γενεαλογικό -- και πολιτισμικό χάσμα στο εσωτερικό της ομοφυλόφιλης κοινότητας.

Αυτό που βγάζει γέλιο δεν είναι ότι είσαι γκέι -- αλλά ότι είσαι ''κουνιστός νταλικιέρης''




Η ανατροπή όμως του ενός στερεότυπου  ''νταλικιέρη'' οδηγεί στην τραγική και επαίσχυντη επαναβεβαίωση ενός άλλου: Αν προσέξεις τις κινήσεις, το στιλ και το λεξιλόγιο του φορτηγατζή-αδερφής -- σου ρχεται αμέσως στο μυαλό – η εικόνα ενός χαζο-κάφρου (στο σχολείο, στο ψιλικατζίδικο, στο στρατό) να υποδύεται το γκέι. Η κίνηση/σπάσιμο χεριού είναι μια πανάρχαια δήλωση της σημασίας ‘ανώμαλος’ (εγώ θυμάμαι μια θεία μου να την κάνει).  Αυτές ακριβώς οι  εικαστικές λεπτομέρειες πιστεύω ότι έχουν ανάψει τα λαμπάκια σε διάφορους θεατές, ίσως  περισσότερο από την εικόνα της αποπλάνησης.

Το άλλο βασικό ερώτημα είναι: ποιος μπορεί να αναγνώρισει στις δυο φιγούρες την πολιτισμικό θέατρο που αναλύσαμε πιο πάνω;  Ο μπαμπά σου; Οι γείτονες; Οι καθηγητές μέσης εκπαίδευσης;   Είναι πολύ πιθανό ότι μέσα στο μικροαστικο σαλόνι/θεσμό/γειτονιά όλη η παραπάνω σημειολογική ανάλυση να ακούγεται σαν κινέζικα. Άντε τώρα να ξέρει ο κυρ Λάμπρος τι ειναι twink (αν και ποτέ δεν ξέρεις). Αυτό που μένει είναι η εικόνα του 'ανώμαλου' που γνέφει στην οθόνη όπως ένας κάφρος συμμαθητής σου από το λύκειο. Βγαίνοντας από το αυτο-αναφορικό σύμπαν της queer κουλτούρας, ο αυτο -σαρκασμός μεταμορφώνεται σε σαρκασμό και στυγνή επίθεση. Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί και με το τηλεοπτικό σλογκαν 'όξω πούστη απ΄ την παράγκα'. Η μορφή, το στιλ, το ύφος ενός πράγματος δεν είναι μόνο αξεδιάλυτο από το περιεχόμενο του – αλλά και από την επικοινωνιακή κοινότητα των ακροατών του...


Άραγε πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι ο μέσος θεατής, μοιάζει επικοινωνιακά με το μέσο μαλακο-καβλη ψηφοφόρο της χρυσής αυγής;


χμ ας μην το αποκλείσουμε κι όλας....


δες το βίντεο εδώ
http://is.gd/faP71K


Επικοινωνία: post.nubila.blog@gmail.com



''Πού πάει το αγόρι;''


Ο,τι πιο κιτς και ομοφοβικό παίχτηκε στην ελληνική τηλεόραση εδώ και πολύ καιρό



Κανένας δεν είναι στο απυρόβλητο όταν μιλάμε για χιούμορ διαφημίσεων. Με λίγο μυαλό και καλό γούστο μπορείς να κάνεις θαύματα, χωρίς να προσβάλλεις.



Όμως στην Ελλάδα του 2013 (με την Χ.Α. να παραμονεύει) είναι αυτός ο πιο έξυπνος ή πετυχημένος τρόπος για να κάνεις χιούμορ;



Βάζοντας έναν 'κακό' γκέι να προσπαθεί να ρίξει στο κρεβάτι τον Καλό Ήρωα της διαφήμισης (που "το πληρώνει ακριβά") με φιλάκια, φωνούλα και κούνημα του χεριού;



Εκείνος που φώναζε 'μπανάνα' ήταν στο πλαίσιο μιας ρετρό διαφήμισης που αναπαριστούσε τη στερεοτυπική Ελλάδα του '60. Τι σχέση έχει η παραπάνω -οπισθοδρομικά προσβλητική- μπούρδα με τη σημερινή Ελλάδα; Όταν η ίδια η κοινωνία έχει ξεπεράσει το, σε μεγάλο βαθμό, κατασκευασμένο στερεότυπο του ξεφωνημένου γκέι πέφτουλα, τι κερδίζει μια διαφημιστική εταιρία και μια εταιρία τουρισμού με το να κάνει κάτι τόσο παλιακό και άκομψο;



Δεν έχει προφανώς κανείς τους συνειδητοποιήσει ότι ανάμεσα στους πελάτες τους (και ανάμεσα στους δυνητικούς τους πελάτες) είναι εκατοντάδες χιλιάδες γκέι αυτής της χώρας, που ήδη κάνουν report το βίντεο στο Facebook, στο youtube και γράφουν στην εταιρία.



"Μια και δύο αναφορές δεν αρκούν, σε λίγο αυτό θα φιγουράρει στην ελληνική τηλεόραση όπως επισημαίνουν οι δημιουργοί του, και θα γίνει η εθνική διαφήμιση όλων των λεβεντοηλίθιων ομοφοβικών όπως αντίστοιχες αηδίες", έγραψε μια κοπέλα στο fb μου.



ΟΚ. Δεν είναι το χειρότερο πράγμα του κόσμου, δεν είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του πλανήτη. Παρ' όλα αυτά το σωστό να λέγεται. 



Η στοχοποίηση μιας κοινωνικής ομάδας που βρίσκεται σε δυσμένεια στη χώρα (απειλές της Χ.Α., ανισότητα στη νομοθεσία, bullying κλπ) μπορεί να έχει πλάκα για κάποιους τηλεθεατές. Οι συνέπειές της όμως -και όσες καταγράφονται στο συλλογικό υποσυνείδητο- καθόλου πλάκα δεν έχουν.



Κι ας νομίζουν κάποιοι ότι θα πουλήσουν εισιτήρια.
 

 
  
UPDATE: Μόλις μου ήρθε η απάντηση της εταιρίας.




Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σκοπός της τηλεοπτικής διαφήμισης της AirFastTickets είναι να περάσει το μήνυμα ότι μπορούν να ταξιδεύουν όλοι οικονομικά και χωρίς ευτράπελα, με χιουμοριστικό και σατιρικό τρόπο και σε καμία περίπτωση δεν είχε πρόθεση να προσβάλει οποιονδήποτε. Η AirFastTickets διατηρεί γραφεία σε πέντε χώρες και είναι μια ελληνική εταιρεία που αποδεδειγμένα προάγει την ισοτιμία στο εργασιακό περιβάλλον και έχει επιδείξει την ευαισθησία της σε ζητήματα κοινωνικής ευθύνης. Η διαφήμιση είναι μέρος εξελισσόμενου σεναρίου με στόχο την πρόκληση υγιούς ενδιαφέροντος για την AirFastTickets και σκοπό τη διασκέδαση του τηλεοπτικού κοινού.
Η επικοινωνιακή μας προσέγγιση είναι χιουμοριστική και μόνο, και λυπούμαστε ειλικρινά για τις αρνητικές αντιδράσεις που προκλήθηκαν.

Η ομάδα της AirFastTickets.gr



 
*ΚΙ ΕΓΩ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑ ΤΟ ΕΞΗΣ:



Λέτε: "Η διαφήμιση είναι μέρος εξελισσόμενου σεναρίου με στόχο την πρόκληση υγιούς ενδιαφέροντος για την AirFastTickets"


Αφού θα υπάρχει εξέλιξη, για να πιστέψουμε αυτό που λέτε, σε επόμενη διαφήμιση κάντε οι καλοί ήρωες να είναι γκέι, και οι 'κακοί' στρέιτ.

Έτσι ίσως θα αποδείξετε ότι η ομοφοβική σας διαφήμιση έγινε όντως κατά λάθος.

Θα περιμένουμε με ανυπομονησία.

:)



[Αφού όλοι νοιάζονται μόνο για "τη διασκέδαση" του τηλεοπτικού κοινού, καλό θα είναι κάποτε να εμφανιστεί και μία, έστω μία!, διαφήμιση που θα διασκεδάσει το κοινό με τη θετική πλευρά της γκέι ζωής, έτσι για αλλαγή...]


η απάντηση του Άρη Δημοκίδη (όλα τα λεφτά!)
http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/37065


Greece: Travel company launches homophobic TV ad campaign featuring predatory truck driver


by Scott Roberts
 28 March 2013, 1:11pm

A travel company in Greece has launched a new TV ad campaign that appears to draw upon antiquated homophobic stereotypes of gay men being lecherous and predatory.

In the AirFasttickets video, which has been published on YouTube, a male hitchhiker is picked up by a gay male truck driver who is portrayed as menacing.

As the truck driver makes suggestive glances at the hitchhiker, the hitchhiker looks increasingly uncomfortable.

AirFasttickets suggests in avoiding similar situations, customers should book with them.

The company, founded in 2009 by Nikolaos Koklonis, says on its website that it arranges travel for almost 5 million people worldwide each year.

It has offices in Greece, Germany, the US and the UK.

In November of last year, Greek writer and researcher Fragkiska Megaloudi commented in the Huffington Post on how homophobia had risen considerably in Greece, since the start of its debt crisis in 2010.

Last November in central Athens, anti-gay protesters and members of Greek neo-Nazi party Golden Dawn succeeded in forcing a theatre company into closing its production of Corpus Christi, which portrays Jesus Christ as a gay man.

In the same month a decision by Greek state television to censor a gay kiss scene in the British drama Downton Abbey, sparked fears by the left-wing political party Syriza, that it could be down to the influence of Golden Dawn.

Golden Dawn, known for its homophobic and racist anti-immigrant stance, has been on the political ascendancy since Greece’s 2012 elections.


http://www.change.org/petitions/airfasttickets-gr-take-down-your-homophobic-tv-commercial?utm_campaign=new_signature&utm_medium=email&utm_source=signature_receipt




Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Εδώ σχολιάζεις εσύ - Comment Here

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Contact Us

Name *
Email *
Subject *
Message *
Powered byEMF Web Forms Builder
Report Abuse